شهرآورد اهواز با طعم انتقام/ فولاد علیه فولاد

شهرآورد اهواز با طعم انتقام/ فولاد علیه فولاد
 وجود بیش از هشت فولادی سابق در تیم استقلال خوزستان، شهرآورد این هفته اهواز در لیگ برتر را به مبارزه فولاد علیه فولاد تبدیل کرده است.

هفته سوم لیگ برتر باشگاه های کشور برای خوزستانی ها هفته ای متفاوت است زیرا دو تیم شهر اهواز در لیگ یعنی فولاد خوزستان و استقلال خوزستان که دارای شرایطی کاملا متفاوت از لحاظ نتیجه گیری هستند قرار است در این هفته به مصاف هم بروند.

فولاد تا اینجای فصل شرایط مناسبی را تجربه نکرده است و با دو تساوی آن هم در برابر تیم های نه چندان شاخص، کام هواداران خود را تلخ کرده است و آنها با دلیل نمایش نا امید کننده به هیچ وجه به آینده تیمی که این بار ۱۰۰درصد آن را اسکوچیچ سرمربی کروات این تیم بسته است، امیدوار نیستند.

فولاد بعد از پایان فصل گذشته دچار تغییراتی جدی شد و کادر مدیریتی آن به صورت کلی تغییر کرد و با وجود اینکه شایعاتی در خصوص کاهش شدید بودجه این تیم به گوش می رسید ولی چگونگی حضور فولاد در بازار نقل و انتقالات خلاف این امر را ثابت کرد ولی آنها بازیکنانی را جذب کردند که آنقدر گمنام یا به دور از شرایط آمادگی بودند که هواداران این تیم از انتخاب آنها شوکه شدند.

نمونه آن هم جذب خانزاده مدافع محروم فصل قبل پرسپولیس بود که از همان ابتدا معلوم بود که تا ۱۱ هفته نخست قادر به همراهی این تیم نیست. از سوی دیگر بسیاری از بازیکنان جوان و خوزستانی که از تیم های پایه باشگاه و تیم فولاد نوین به تمرینات پیش فصل رفته بودند به صورت بی رحمانه ای از سوی دراگان اسکوچیچ با قلم قرمز مواجه شدند به گونه ای که فولاد امسال را باید خالی از پدیده و استعداد دانست.

استعدادهای فولاد ستاره های حریف

حذف حسن بیت سعید ستاره این روزهای لیگ برتر از لیست فولاد خوزستان در تمرینات پیش فصل در حالیکه وی یکی از بازیکنان فولاد نوین بود و بعدها از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل گذشته هم انتخاب شد بی شک بدترین عملکرد اسکوچیچ بود که شاید هواداران فولاد تا سال ها اسکوچیچ را بابت از دست دادن چنین استعداد نابی شماتت خواهند کرد.

همین شرایط باعث شده فولاد این هفته در حالی به مصاف همشهریش برود که تیم استقلال خوزستان از چندین مهره فولادی بهره می برد و این یعنی جنگ فولادی های سابق علیه فولاد فعلی. اولین فرد از جمع فولادی های استقلال خوزستان اتفاقا خود عبدالله ویسی سرمربی این تیم است.

عبدالله ویسی علاوه بر بازی در تیم فولاد خوزستان، سابقه مربیگری در این تیم را دارد و توانسته با فولاد قهرمان ایران شود. هادی خنیفر  کاپیتان این تیم نیز از محصولات باشگاه فولاد به شمار می رود که چند صباحی در این تیم توپ زد. حکیم نصاری هافبک آبادانی کنونی استقلال خوزستان نیز چند فصل در فولاد خوزستان به همراه جلالی و فرکی بوده است. فرشاد جانفزا، حسن بیت سعید، عقیل کعبی و علی اصغر عاشوری نیز فصل قبل در تیم فولاد نوین بوده اند و امسال از قرمزهای اهواز به آبی های این شهر آمده اند.

اما بی شک انگیزه این چهار نفر آخر که فصل قبل به همراه فولاد نوین به لیگ برتر صعود کردند بیش از همه است. آنها نگاهشان به این بازی نوعی انتقام از رفتار دراگان اسکوچیچ است زیرا اعتقاد دارند با آنها نامهربانانه برخورد کرد و حتی برخی ها را با دو جلسه تمرین خط زد.

شرایط متفاوت دو تیم

اما شرایط دو تیم تا قبل از این بازی بسیار متفاوت است. فولاد خوزستان با عملکردی ضعیف و دور از انتظار و استقلال خوزستان با عملکرد درخشان روبروی هم صف آرایی می کنند هر چند اختلاف دو تیم تنها یک امتیاز است ولی این کجا و آن کجا.

فولاد تاکنون در برابر دو تیم نه چندان شاخص قرار گرفته در حالیکه استقلال خوزستان در برابر دو تیم مدعی و مطرح وارد میدان شده است. فولاد در هفته اول در برابر راه آهنی که چند روز قبل از لیگ برتر جمع شده بود قرار گرفت و با زحمت در خانه به یک امتیاز دست یافت و در هفته دوم نیز در برابر تیم پدیده هم متوقف شد تا نشان دهند از آن فولاد مدعی فاصله گرفته است.

استقلال خوزستان اما در برابر سپاهان اصفهان یک بازی آبرومندانه در نصف جهان از خود نشان داد و در هفته دوم با ارائه یک بازی تماشایی با تکیه بر ستاره های گمنام ولی پرفروغ خود تیم پرسپولیس تهران را شکست داد به همین دلیل این روزها هواداران این تیم در شادمانی کامل سیر می کنند.

آمار درخشان فولاد و اسکوچیچ در برابر استقلال

استقلال خوزستان این فصل سومین سال حضورش را تجربه می کند. استقلال خوزستان به مانند هر دو سال قبل عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می بیند و پس از پیروزی برابر پرسپولیس در ورزشگاه غدیر حال باید به مصاف همشهری خود فولاد برود و نکته جالب شهرآورد اهواز این است که در چهار بازی قبل، استقلال خوزستان و عبدالله ویسی برابر فولاد خوزستان شکست خورده اند. فولادی ها در دو بازی به همراه حسین فرکی و در دو بازی دیگر به همراه اسکوچیچ این تیم را شکست داده اند.

نکته جالب تر این است که اسکوچیچ در زمان حضورش در ملوان بندرانزلی نیز توانسته بود استقلال خوزستان را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد و شاید این آمار بتواند انگیزه بیشتری به فولادی ها و دراگان بدهد.

فولاد به دنبال رقم ۶۰۰

تیم فولاد خوزستان در حالی بازی ۴۰۱ خود را در تاریخ لیگ ‌برتر برگزار می‌ کند که ۵۹۶ گل در تاریخ برتر زده و در صورت زدن چهار گل به گل ۶۰۰ می‌ رسد، کار فولاد برای زدن چهار گل به استقلال خوزستان سخت است اما برای رسیدن به برد پنجم، آنها در شهر خود کار سختی ندارند. فولادی ها می‌ توانند اولین گل این فصل خودشان را به پنجمین برد در پنج بازی خود برابر همشهری پیوند کنند.

فولاد همیشه فولاد است

سرمربی استقلال خوزستان اما در خصوص دیدار تیمش در برابر فولاد خوزستان اعتقاد دارد که نباید فولاد را دست کم گرفت زیرا فولاد همیشه فولاد است.

عبدالله ویسی اظهار کرد: بازیکنان ما بعد از کسب پیروزی شیرین در برابر پرسپولیس تهران در هفته قبل به یک خودباوری رسیده اند ولی به علت اینکه تیم ما جوان است ما از لحاظ روانی روی آنها کار کرده ایم تا مبادا در بازی با فولاد دچار مشکل شوند.

وی افزود: ما بعد از بازی با پرسپولیس، تمرینات خود را نه روی مسائل فنی که روی مسائل روانی متمرکز کرده ایم زیرا می دانیم تا بازیکنان ما که اغلب آنها حتی سابقه حضور در لیگ برتر را نیز ندارند، دچار غرور کاذب نشوند.

سرمربی استقلال خوزستان در خصوص شهرآورد اهواز گفت: فولاد همیشه فولاد است. این تیم حدود ۱۰ سال است که تبدیل به تیم قدرتمندی شده و مردم خوزستان هم تیم فولاد را دوست دارند. به هرحال هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و ما هم برای کسب امتیاز مقابل فولاد قرار خواهیم گرفت.

تیم های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان روز جمعه ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه از سری رقابت های هفته سوم لیگ برتر باشگاه های کشور در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم می روند تا برگزار کننده شهرآورد اهواز در لیگ برتر باشند. استقلال اهواز با سه امتیاز در رده ششم و فولاد خوزستان با دو امتیاز در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر حضور دارند ولی این شرایط باعث نمی شود هر کدام از این تیمها از پیش بازنده باشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین