نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:  مسئولان توصیه‌های امام راحل و مقام‌معظم رهبری پیرامون خرمشهر را نشنیده گرفتند

نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامی:   مسئولان توصیه‌های امام راحل و مقام‌معظم رهبری پيرامون خرمشهر را نشنیده گرفتند

 

دکتر سید شریف حسینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، گفت: اکنون که در آستانه سوم خرداد قرار گرفته ایم تا سالروز وقوع یکی از بزرگترین حماسه های طول تاریخ را گرامی بداریم، متاسفانه خرمشهر عزیز ما، هنوز بار سنگین خرابی ها و ویرانی ها را بدوش می کشد و چشم انتظار دستانی است که غبار دلتنگی از رخسار تنهایش بزداید.

وی افزود: از یاد نبریم وقوع آن حماسه بزرگ و لحظات سرافرازی که رزمندگان اسلام آفریدند و هیجان ملی در سراسر ایران اسلامی برانگیختند‌. ساعت دو بعداز ظهر سوم خردادماه ۶١، “خرمشهر، که خونین شهر لقب گرفته بود، آزاد شد”و رزمندگان اسلام پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را برفراز «مسجد جامع» و “پل خرمشهر” به اهتزاز درآوردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی خرمشهر در قبضه بعثیون بود، غبار مرگ بر صورتش پاشیده شده بود و دلاورمردان سپاه و ارتش، توان دیدن از دست دادن یک وجب از خاک وطنشان را نداشتند و جهان، شاهد عملیاتی بود که پس از گذشت ۵٧٨ روز از اشغال خرمشهر آغار شد. در عملیات غرور انگیز بیت المقدس به‌فرماندهی فرزندان این مرزو بوم در سال ۶١ خرمشهر از چنگال دشمن بعثی پس گرفته شد.و کیست که بتواند حماسه آفرینی و رشادت مردم خرمشهر را در دفاع مقدس نادیده بگیرد. مگر یادمان رفت مردم اروندکنار از سه ماه پیش از شروع عملیات بزرگ و تماشایی والفجر ۸ با تخلیه و در اختیار قرار دادن خانه های خود به نیروهای نظامی، زمینه حمله به دشمن و تصرف فاو را مهیا کردند.

حسینی عنوان کرد: این یک حقیقت غیر قابل انکار است که جای جای شهرهای آبادان و خرمشهر به خون شهدا رنگین است، مردم آبادان هیچگاه شهرشان را ترک نکردند و خرمشهری ها تا آخرین لحظه جنگیدند. اکنون چه شده که همان مردم را برای آبادانی و رشد و توسعه شهرهای شان فرا نمی خوانیم و چرا برای فائق آمدن بر مشکلات از مردم منطقه بهره نمی گیریم؟

وی تصریح کرد: مسئولین توصیه‌های امام راحل و مقام‌معظم رهبری که فرمودند خرمشهر را بسازید، نشنیده گرفتند و این شد که خرمشهر پسوند محرومیت به خود گرفت. مسئولان باید با جدیت و پشتکار فراوان در جهت رفع مشکلات و زدودن چهره فقر و محرومیت از شهرهای آبادان و خرمشهر که زمانی سرآمد کشور بودند تلاش کنند و قطعا همراهی مردم و استفاده از ظرفیت‌ و توانمندی آنها، باید بعنوان محور طراحی هرگونه نقشه راه رشد و توسعه منطقه قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: اگرچه سال‌ها و روزها از آزادسازی خرمشهر گذشت و هرسال، جشن آنرا گرفتیم اما، این روزها خرمشهر بر خلاف نامش خرم نیست و هنوز آثار جنگ بر در و دیوارش نقش بسته است و خرمشهر تنها و غریب بر دیوار مظلومیت خود ایستاده است. مبالغه نیست اگر بگوییم شهروندان نجیب خرمشهری امروزه با انبوهی از مشکلات مواجه اند و اسیر بیکاری، فقر و خرابی اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از سه‌دهه از آزادسازی این شهر حماسه ها و شهر شهدای سرافراز می گذرد، با این حال هنوز با مشکلاتی همچون فاضلاب، آسفالت خیابان‌ها و خرابی‌های بازمانده از جنگ مواجه است. هنوز ساختمان‌های ویران، در اطراف و اکناف آن، دیده می‌شود و این شایسته این شهر نیست. شهری که به‌عنوان نماد مقاومت و پایتخت جنگ کشور شناخته می‌شود، شهر شش هزار شهید و شهر حماسه های بی پایان، که همواره به سمت آسمانیان چشم دوخته است غریب بماند.

وی تاکید کرد: خرمشهر با همه کم توجهی ها و بی مهری ها، دارای توانمندی های فراوانی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند یکی از قطب پیشرفت و رشد اقتصادی شود. قطعا با سرمایه گذاری در زمینه شیرین کردن آب شور، بزرگترین خدمت در حق مردم ساکن در منطقه خواهد شد. نباید فراموش کرد که آب شیرین، یگانه راه بازگرداندن حیات به نخلها، ماهیها، کشاورزی، اقتصاد و خوشحالی مردم سرافراز این سامان است.

حسینی در پایان با بیان اینکه نیاز است، خرمشهر در طراحی های راهبردی برای ارتقا اقتصاد کشور بخوبی دیده شود، عنوان کرد: شهری که حماسه سازانی مانندجهان آرا آنرا به امانت گذاشتند تا پرچم مقاومت و ایستادگی آن، همچنان در اهتزار بماند. نگذاریم این امانت جهان آرا به بوته فراموشی سپرده شود!

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین