افزایش تلفات درگیری‌های «عین الحلوه» لبنان به ۲ کشته و ۱۳ زخمی/ برقراری آتش بس

افزایش تلفات درگیری‌های «عین الحلوه» لبنان به 2 کشته و 13 زخمی/ برقراری آتش بس

درگیری‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» که از شب گذشته تا ساعت ۱۳ امروز ادامه داشت، دو کشته و ۱۳ زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری فارس: افزایش تلفات درگیری‌های «عین الحلوه» لبنان به 2 کشته و 13 زخمی/  برقراری آتش بس

 درگیری‌هایی که از شب گذشته در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» لبنان شروع شده بود، ساعت ۱۳:۰۰ امروز متوقف شد.

تلویزیون الجدید صبح امروز از تداوم درگیری‌ها بین جنبش فلسطینی «فتح» و جماعت «جند الشام» خبر داد و افزود: شمار کشته شدگان از یک نفر به دو تن افزایش یافته و شمار مجروحان نیز ده‌ها نفر اعلام شده است که به بیمارستان‌ها انتقال داده شده‌اند.

وبگاه خبری «النشره» نیز شمار قربانیان را دو کشته و ۱۳ زخمی اعلام کرد.

این گزارش حاکی است که همه تلاش‌ها که از شب گذشته به منظور برقراری آتش بس آغاز شده بودند، تا صبح امروز شکست خورده‌ بودند.

از طرفی کمیته امنیتی عالی فلسطین امروز (سه شنبه) در نشستی تثبیت توقف آتش‌بس در اردوگاه عین‌حلوه و عقب‌نشینی تمام افراد مسلح را از آن تصویب کرد. کمیته مذکور از تمام اهالی این منطقه خواست پس از عقب‌نشینی افراد مسلح به خانه‌های خود بازگردند.

وبگاه خبری «النشره» نیز در خبری اعلام کرد که در جریان تبادل آتش یک گلوله بی هدف به خودروی «نواف الموسوی» عضو پارلمان لبنان اصابت کرد. الموسوی به هنگام اصابت این گلوله در خودرو حضور نداشت و آسیبی به وی نرسید.

به گزارش فارس، عناصر جنبش فلسطینی «فتح» و جماعت «جند الشام» دوشنبه شب بار دیگر درگیر شده و در جریان تبادل آتش در منطقه «حطین»، از سلاح تیربار و راکت‌های موشکی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، جنبش فتح و جماعت جند الشام سه روز گذشته به توافقی برای توقف درگیری‌ها رسیده بودند.

عصر روز شنبه گذشته، در پی ترور ناکام «ابو اشرف العرموشی» فرمانده نیروهای امنیتی فلسطین در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها بین عناصر وابسته به جنبش «فتح» و جماعت «جند الشام» بار دیگر در این اردوگاه از سر گرفته شده و سه کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها زمانی آغاز شد که «ابو اشرف العرموشی» فرمانده نیروهای امنیتی فلسطین در اردوگاه «عین الحلوه» در جریان شرکت در مراسم تشییع پیکر یکی از عناصر فتح مورد سوء قصد قرار گرفت و گرچه جان سالم به در برد ولی سه تن از همراهانش زخمی شدند.

اردوگاه «عین الحلوه» در صیدا در جنوب لبنان، یکی از ۱۵ اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان است که از نظر جمعیت، بزرگ‌ترین اردوگاه فلسطینی‌ها در لبنان به شمار می‌رود.

حدود ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان زندگی می‌کنند که حدود ۸۰ هزار نفر آنان در عین‌الحلوه ساکنند. تاکنون ۳ اردوگاه از مجموع ۱۵ اردوگاه فلسطینی‌ها در لبنان از بین رفته است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین