آمانو خواستار نشست شورای حکام برای بررسی قطعنامه شورای امنیت درباره برجام شد

آمانو خواستار نشست شورای حکام برای بررسی قطعنامه شورای امنیت درباره برجام شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای مقدماتی از شورای حکام خواست تا برای بررسی مفاهیم و پیامدهای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای ایران و۱+۵ تشکیل جلسه دهند.

خبرگزاری فارس: آمانو خواستار نشست شورای حکام برای بررسی قطعنامه شورای امنیت درباره برجام شد

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای مقدماتی از شورای حکام خواست تا برای بررسی مفاهیم قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه دهند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمانو در این بیانیه اعلام کرد: گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران پیرامون قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، یک طرح اجمالی از درخواست شورای امنیت از آژانس برای انجام راستی‌ازمایی و نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک را ارائه می‌دهد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: همانطور که می‌دانید برنامه جامع اقدام مشترک در ۱۴ ژوئیه  مورد موافقت گروه ۳+۳ و ایران قرار گرفت. مشروط به تأیید شورای حکام، ما آمادگی داریم که اقدامات لازم را انجام دهیم.

آمانو تأکید کرد: طبق برنامه جامع اقدام مشترک، ایران پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد. من از این تحول استقبال می‌کنم. پروتکل الحاقی یک ابزار راستی‌آزمایی قدرتمند است و من از زمانیکه ۶ سال پیش صدارت را برعهده گرفتم از ایران خواسته‌ام که این پروتکل الحاقی را اجرا کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین