رئیس اداره دامپزشکی شادگان تاکید کرد؛ لزوم اقدامات پیشگیرانه از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

رئیس اداره دامپزشکی شادگان تاکید کرد؛ لزوم اقدامات پیشگیرانه از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

رئیس اداره دامپزشکی شادگان بر لزوم اقدامات پیشگیرانه از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم اقدامات پیشگیرانه از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

رضا حفیظی در حاشیه جلسه کارگاه آموزشی دهیاران بخش خنافره اظهار کرد: متعاقب هشدارهای بین‌المللی و دستورالعمل‌های آن، سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل تابعه ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه اطلاع رسانی و آموزش و نیز پایش مستمر بیماری هستند.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و مهاجرت پرندگان و لزوم رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری فوق حاد پرندگان، این کارگاه آموزشی برای دهیاران با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شادگان اطلاعاتی در خصوص آشنایی با بهداشت و پیشگیری از این بیماری ارائه شد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان تصریح کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی حاد و به شدت مسری در انسان و حیوانات مختلف و یکی از مهمترین بیماری‌های صنعت طیور بوده و همه گیری متعدد در کشورهای مختلف دارد و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.

به گفته وی علاوه بر این رصد، طی هماهنگی به عمل آمده با اداره حفاظت محیط زیست شادگان، پایش و مراقبت تالاب و زیستگاه‌های حیات وحش توسط شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انجام می‌گیرد.

حفیظی در پایان بیان کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده مراجع معتبر بین‌المللی، خطر جدی بروز و شیوع جهانی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شمال کشور گزارش شده است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین