تروریست‌ها با تلفات زیاد از تصرف فرودگاه «ابوالظهور» در «ادلب» سوریه ناکام ماندند

تروریست‌ها با تلفات زیاد از تصرف فرودگاه «ابوالظهور» در «ادلب» سوریه ناکام ماندند

نیروهای «جبهه النصره» پس از تلفات بالا در برابر ارتش سوریه، موفق نشدند فرودگاه «ابوالظهور» واقع در «ادلب» سوریه را تصرف کنند.

خبرگزاری فارس: تروریست‌ها با تلفات زیاد از تصرف فرودگاه «ابوالظهور» در «ادلب» سوریه ناکام ماندند

صدها تن از عناصر تروریستی «جبهه النصره» شب گذشته حملاتی را از دو محور غرب و شرق برای اشغال فرودگاه مهم «ابوالظهور» واقع در شرق استان ادلب آغاز کردند.

به گزارش فارس، تروریست‌ها علاوه بر حملات خمپاره‌ای، حملات زمینی خود را از سمت شهرک «ابوالظهور» واقع در غرب فرودگاه و از  روستاهای «خشیر» و «الحمیدیه» واقع در شرق فرودگاه آغاز کردند و در ابتدا موفق شدند بخش‌هایی از فرودگاه را تصرف کنند اما با مقاومت نیروهای سوری مجبور به عقب نشینی از مناطق شدند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری بعد از درگیری چند ساعته و عقب راندن تروریست‌ها از فرودگاه، موفق شدند  ۳ تانک را به غنیمت بگیرند و در ادامه نیز دو تانک دیگر تروریست‌ها را در ورودی اصلی فرودگاه فرودگاه منهدم کنند.

به گزارش فارس، عملیات نیروهای تروریستی جبهه النصره برای اشغال فرودگاه ابوالظهور در حالی با شکست سنگینی روبه رو شد که دهها تن از تروریست ها در این عملیات به کشته شدند.

حملات شب گذشته عناصر تروریستی به فرودگاه ابوالظهور در چند ماه گذشته یکی از شدیدترین و بی سابقه‌ترین حملات بود که با مقاومت نیورهای سوری دفع شد.

 فرودگاه ابوالظهور در شرق استان ادلب و در نزدیکی استان حلب واقع شده و با اشغال استان ادلب توسط تروریست های جیش الفتح، شدت حملات به فرودگاه افزایش یافته و به جز شهرک های شیعه‌نشین «الفوعه» و «کفریا» ، کنترل فرودگاه ابوالظهور نیز در اختیار نیروهای سوری است.

این فرودگاه  یکی از مقرهای نظامی ارتش سوریه در استان ادلب به شمار می‌آید و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر «مهره النعمان» ، ۶۳ کیلومتری شهر خان شیخون و ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ادلب مرکز استان ادلب قرار دارد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین