نیویورک تایمز: برجام اختلاف و دودستگی شدیدی بین یهودیان آمریکا ایجاد کرده است

نیویورک تایمز: برجام اختلاف و دودستگی شدیدی بین یهودیان آمریکا ایجاد کرده است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به تنشها در میان موافقان و مخالفان برجام در میان یهودیان آمریکایی، درباره «اختلاف و دودستگی شدید» بین آنان درباره برنامه جامع اقدام مشترک هشدار داد.

خبرگزاری فارس: برجام اختلاف و دودستگی شدیدی بین یهودیان آمریکا ایجاد کرده است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نسبت به «اختلاف و دودستگی شدید» بین یهودیان در این کشور در قبال برجام هشدار داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «توافق ایران اختلاف شدید و تیز و تندی بین یهودیان آمریکا ایجاد می‌کند»، به دو دستگی بین گروه‌ها و سازمان‌های یهودی در آمریکا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک پرداخت.

در این مطلب با اشاره به دو دسته شدن نمایندگان یهودی در کنگره آمریکا در قبال برجام، از موافقت افرادی چون «جروالد نادلر» عضو دموکرات و یهودی مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک و همچنین مخالفت دیگر افراد از قبیل چاک شامر سناتور یهودی نیویرک پرداخت.

در این گزارش آمده است: «از زمانی که نادلر حمایت خود را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد، حملات به او به حدی شرورانه و غیراخلاقی بوده که شورای ملی دموکراتیک یهودی و اتحادیه ضد افترا(دو سازمان مهم یهودی در آمریکا) احساس کردند که مجبور به محکوم کردن علنی این حملات از روی نفرت به قانونگذار مجلس نمایندگان شدند».

در انتقادات شدیدی که به نادلر عضو دموکرات حامی برجام از ایالت نیویورک مطرح شده، این نماینده و قانونگذار آمریکایی به «خیانت» متهم شده است.

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد: «تفاوتها در نظرات در میان یهودیان آمریکایی شاید چیز جدیدی نباشد اما انتقادات تند و زننده در قبال توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی آنچنان شدید شده که رهبران گروه‌های یهودی اکنون از آسیب بلندمدت وارده به سازمانهای یهودی و شاید آسیب به روابط آمریکا-اسرائیل سخن می‌گویند».

در بخشی از پیامهای مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خطاب به صفحه فیس بوک شخصی «جروالد نادلر» او یک فرد یهودی خطاب شده که دستش به خون آلوده شده و شبیه به یهودیانی است که در زمان نازی‌ها در جنگ جهانی دوم با آنها همکاری داشتند.

این مخالفتها در حالی صورت گرفته که در میان یهودیان دست چپی در آمریکا، شاهد موافقان و حامیان «برجام» هم هستیم که از جمله نمادهای بارز آنها می‌توان به «جرمی بن آمی» رئیس گروه «جی استریت» اشاره کرد.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به مواضع «بن آمی» می‌نویسد که وی ضمن حمایت از برجام درباره «گسست اساسی بین رهبران حزب دموکرات و دولت اسرائیل» هشدار داده است

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین