معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد؛ لزوم تلاش مسئولان برای آشنایی مردم با قوانین

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد؛ لزوم تلاش مسئولان برای آشنایی مردم با قوانین

معاون حقوقی رئیس جمهور بر لزوم تلاش مسئولان مضاعف برای آشنایی مردم با قوانین تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم تلاش مسئولان برای آشنایی مردم با قوانین

الهام امین‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه خوزستان اظهار کرد: خوزستان همیشه مورد توجه رئیس جمهور و وزرا بوده و در بیشتر کابینه‌ها به ویژه بخش کشاورزی و انرژی همیشه مسئله این استان مطرح است.

وی اضافه کرد: در ابتدای این سفر مسئولان استانی گزارش دادند که آمار سرقت‌ها ۲۸ درصد کاهش یافته که با بررسی‌های لازم معلوم شد این کاهش به دلیل اشتغالزایی برای مردم و افزایش و رونق فعالیت‌های اقتصادی در استان بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: در این سفر یک‌روزه، گزارشی از استقرار ۲۴ ماهه دولت را در شورای اداری این استان اعلام خواهیم کرد زیرا مردم حق دارند بدانند بعد از دو سال مسئولانشان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حقوقی چه کارهایی انجام داده‌اند.

امین‌زاده با اشاره به تشکیل جلسه شورای حقوقی استان تصریح کرد: آشنایی مردم با حقوق برای ما بسیار اهمیت داشته و اگر مردم با حقوق خود آشنا باشند بار فعالیت دستگاه‌های حقوقی کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم کمتر از مشاوران حقوقی و وکلا استفاده می‌کنند گفت: بر این اساس باید تمهیداتی فراهم شود تا وکلا خدمات خود را ارزان‌تر در خدمت مردم قرار دهند.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه باید یک تفاهمنامه با دادگستری و رسانه‌های جمعی برقرار شود که اطلاع رسانی لازم را داشته باشند افزود: در صورت امکان باید یک شماره تلفن را به عنوان سامانه در نظر گرفته و حقوقدانانی دلسوز را به مردم معرفی کرده تا حداقل بتوانند در مراحل اولیه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی در پایان از نماینده ولی فقیه در خوزستان خواست از تریبون نماز جمعه برای اطلاع‌رسانی در زمینه قوانین ابلاغی به مردم همکاری لازم را داشته باشد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین