آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد؛لزوم استقرار راهنمای مسائل حقوقی در ادارات خوزستان

آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد؛لزوم استقرار راهنمای مسائل حقوقی در ادارات خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر لزوم استقرار راهنمای مسائل حقوقی دو زبانه در ادارات این استان به‌منظور جلوگیری از برخی سودجویی‌ها خبر داد.

خبرگزاری فارس: لزوم استقرار راهنمای مسائل حقوقی در ادارات خوزستان

آیت​الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهوری که در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان انجام شد، اظهار کرد: سنتی بودن زندگی در خوزستان و وجود اقوام با گویش‌های عربی و لری و گویش‌های دیگر مشکلاتی را در زمینه چند زبانی و چند گویشی را به بار آورده که نیاز است در این زمینه آشنایی مردم با امور حقوقی نزدیک‌تر شود.

وی افزود: طبیعت استان خوزستان عشایری است و طبیعت عشایری، سنتی بودن زندگی مردم را نشان می‌​دهد که عمدتا افراد این قشر یا بی‌سواد هستند یا سواد پایین دارند به همین دلیل به باورها خیلی زود اعتماد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد: با توجه به این‌که زبان اداری فارسی است، برخی مردم که در محل سکونت خود به زبان و لهجه خود صحبت می​کنند، پس از ورود به ادارات با مشکل مواجه شده و در این شرایط وجود یک راهنمای آشنا به دو زبان در ادارات دولتی ضروری است.

موسوی جزایری تصریح کرد: این زودباوری‌ها باعث شده که عده‌ای فرصت‌طلب و رشوه‌بگیر، مردم ناآشنا به مسائل حقوقی را فریب داده و کمال سوءاستفاده را از مردم بکنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه گزارش​های زیادی از این مسائل به دست ما رسیده و در سطح استان این قضیه به وفور یافت می‌شود بیان کرد: برای حل این مشکل لازم است طرح راهنمای ادارات در استان خوزستان اجرا شود.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: البته جوانان استان باسواد هستند و مشکل را تنها در سطح سالمندان و زنان می ​توان دید.

امام جمعه اهواز در پایان پیشنهاد داد: کافی است در هر اداره و ارگانی یک راهنمای آشنا به زبان علاوه بر زبان فارسی مستقر شود، تا هم راهنمایی به مردم راحت‌تر صورت بگیرد و هم جلوی این رشوه ​خواران و افراد سودجو گرفته شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین