معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان: نقش معتمدان و شیوخ طوایف در تامین امنیت خوزستان انکارناپذیر است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان: نقش معتمدان و شیوخ طوایف در تامین امنیت خوزستان انکارناپذیر است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان، نقش معتمدان، متنفذان، نخبگان و شیوخ طوایف در تامین و پایداری نظم و امنیت در این استان را انکارناپذیر خواند.

خبرگزاری فارس: نقش معتمدان و شیوخ طوایف در تامین امنیت خوزستان انکارناپذیر است

سید رحمان موسوی ظهر امروز در نشست هم اندیشی بزرگان، طوایف، معتمدان و متنفذان شهرستان آبادان در محل اجتماعات هتل کاروانسرا، هدف از برگزاری این نشست را استفاده از توان و ظرفیت معتمدان و اثر بخش بودن آنها در جهت حل و فصل نزاع‌ها و اختلافات فردی و جمعی موجود در سطح استان عنوان کرد و اظهار داشت: برای این منظور ۱۲ شهرستان به عنوان جامعه هدف در خوزستان شناسایی و کار نیازسنجی آنها درحال انجام است.

وی افزود: جامعه همچون یک پیکره‌ای‌ است که اگر ناهنجاری‌هایی در آن به وجود آید ضعف یک پیکره را به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه تامین امنیت در جامعه تنها بر عهده دولت نیست، تصریح کرد: تمام مردم باید در راستای برداشتن این وظیفه سنگین از دوش دولت احساس وظیفه کنند، تامین امنیت و آرامش در جامعه از گذشته تاکنون منوط به حضور معتمدان و ریش سفیدان آن جامعه بوده که با تضعیف این جایگاه نیز امنیت جامعه به خطر می‌افتد.

موسوی اضافه کرد: برابر هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان، سعی داریم تا با استفاده از معتمدان محلی در راستای کاهش جرائمی همچون سرقت، قتل، نزاع فردی و دسته جمعی، مفاسد اجتماعی و غیره فعالیت کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ابراز امیدواری کرد تا برگزاری نشست‌های هم اندیشی آغازی باشد برای فصل جدیدی از تامین امنیت پایدار در جای جای استان خوزستان.

وی در ادامه گفت: قصد داریم تا با حضور مردم و معتمدان محلی امنیت پایدار را به جای انجام کارهای پلیسی حاصل کنیم.

موسوی با تاکید بر کارساز بودن وجود یک معتمد محلی در بسیاری از جاها افزود: معتمد هر روستا و منطقه می‌تواند در بسیاری از مشکلات جزئی اجازه ندهد کار به جاهای باریک کشیده شود، به یاد داریم که همواره بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان بهترین پناهگاه برای ما بوده و هستند و در مواقعی که خطر و ناامنی احساس کرده‌ایم به دامان بزرگان و ریش سفیدان پناه می‌بردیم که این خود از خصیصه‌های بزرگ زندگی عشایری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به تصمیم گیری برای برپایی جلسات ماهانه با بزرگان طوایف، ریش سفیدان، متنفذان و معتمدان محلی اظهار کرد: این کار در راستای انجام گفتمانی دو سویه در جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای عملی پیشگیرانه در جهت جلوگیری از وقوع جرائم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هوشیاری بزرگان طوایف و قبائل سبب پیشگیری از وقوع مشکلات شده، در زیر سایه حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ چیزی واهمه‌ای نداریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان یادآور شد: شیوخ قبایل تاکنون در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری را به انجام رسانده اند که امید می‌رود این نقش هر چه پررنگ‌تر و موثرتر شود.

موسوی گفت: پس از پایان نشست‌ها در ۱۲ شهرستان هدف در استان خوزستان و جمع بندی موارد ذکر شده در هر نشست، به مناسبت هفته ناجا نشستی با حضور سران عشایر و مسئولان استانی و کشوری در اهواز برگزار می‌کنیم.

وی در پایان، بر شناسایی معتمدان تاثیرگذار و مقبول و دارای پشتیبانی اجتماعی تاکید کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین