عذرخواهی نویسنده کتاب «جیمزباند» از «ادریس البا»

عذرخواهی نویسنده کتاب «جیمزباند» از «ادریس البا»

«آنتونی هورویتس»،نویسنده انگلیسی که در مصاحبه اخیر خود ضمن انتقاد از فیلم‌های «جیمزباند»، انتخاب احتمالی «ادریس البا» برای این نقش را اتفاقی ناگوار دانسته بود، از این بابت عذرخواهی کرد.

خبرگزاری فارس: عذرخواهی نویسنده کتاب «جیمزباند» از «ادریس البا»/من تنها یک نویسنده‌ام، در زمینه انتخاب بازیگر تخصص ندارم

 «آنتونی هورویتس»، نویسنده انگلیسی ژانر وحشت و خیالی که اخیرا نوشتن رمان «جیمزباند» را به پایان رسانده در مصاحبه اخیر خود با روزنامه گاردین از فیلم‌های جیمزباند چون «اسکای فال» و «رویال کازینو» به شدت انتقاد کرد و آنها را ضعیف‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون درباره مأمور ۰۰۷ ساخته شده است، دانست.

او در انتقاد از این فیلم‌ها گفت: «جیمزباند» در این فیلم شخصیت ضعیفی دارد و شخصیت‌های شرور فیلم از او به مراتب قدرتمندترند و در نهایت نیز آنها هستند که پیروز می‌شود.

«هورویتس» در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره احتمال بازی بازیگری سیاهپوست در نقش «جیمزباند» گفت:  از نظر من، «ادریس البا» برای بازی در این نقش کمی زیادی زمخت و خشن است. این ربطی به مسئله نژاد و رنگ ربطی ندارد. به نظرم بازیگرانی که می‌خواهند نقش جیمزباند را بازی کنند باید آرام و موقر باشند، شاید «آدریان لستر» کمی برای این نقش مناسب‌تر باشد.

این مصاحبه در فضای مجازی واکنش‌های منفی زیادی داشت که در این میان برخی «هورویتس» را یک نژاد پرست دانسته بودند و از او خواسته بودند که به جای بازی با جملات شهامت بیان این مطلب را داشته باشد که صراحتا بگوید که ترجیح می‌دهد که یک بازیگر سفیدپوست این نقش را بازی کند و نه یک بازیگر سیاهپوست.

اکنون پس از گذشت چند روز، «هوریتس» ۵۹ ساله در بیانیه‌ای از «البا» عذرخواهی کرده است.

او درباره «ادریس البا»، بازیگر فیلم «ماندلا:راهی طولانی تا آزادی» به «دیلی میل» گفت: از اینکه باعث رنجش «البا» شده‌ام، خیلی عذر می‌خواهم، به هیچ عنوان قصد این کار را نداشتم. من در آن مصاحبه عقیده خودم را در باره اینکه اگر «آدرین لستر» این نقش را بازی کند بهتر است تا «ادریس البا» ولی خوب من یک نویسنده‌ام و نه کارگردان که در زمینه انتخاب بازیگر تخصص داشته باشم.

کتاب «جیمزباند» نوشته «هوریتس» قرار است تا چند روز دیگر منتشر شود.

بنا بر این گزارش، «ایان فلمینگ» خالق مجموعه رمان‌های «جیمزباند» است که ۱۴رمان با محوریت شخصیت «جیمزباند» نوشت. او آخرین رمان جیمزباند را سال ۱۹۶۶ منتشر کرد. تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از این رمان‌ها در سراسر جهان به فروش رسیده است.

تاکنون چند نویسنده با الهام از شخصیت «جیمزباند»، مأمور ۰۰۷، کتاب نوشته‌اند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین