رأی الیوم: وعده انصارالله برای ایجاد شگفتی در صحنه جنگ یمن، محقق شد

رأی الیوم: وعده انصارالله برای ایجاد شگفتی در صحنه جنگ یمن، محقق شد

شلیک موشک دقیق و قدرتمند «توشکا» و کشته شدن بیش از ۶۰ نظامی ائتلاف سعودی علاوه بر اینکه نشان داد عربستان در نابودی موشک‌های یمنی نا موفق بوده است،نشانی از عملی شدن تهدیدات نیروهای یمنی برای ایجاد شگفتی در صحنه جنگ یمن دارد.

خبرگزاری فارس: رأی الیوم: وعده انصارالله برای ایجاد شگفتی در صحنه جنگ یمن، محقق شد

در حمله موشکی روز گذشته نیروهای یمنی به زاغه مهمات در منطقه «الصافر» واقع در شرق یمن، دست کم ۴۵ نظامی اماراتی، ۱۰ نظامی سعودی و ۵ نظامی بحرینی کشته شدند.

تأیید کشته شدن این تعداد سرباز اماراتی در حالی است که نیروهای یمنی تأکید می‌کنند که تعداد کشته‌ شده‌های اماراتی در ایی حمله موشکی ۷۵ نفر بوده است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در این باره می‌نویسد: از روز اول شروع حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن، مشخص بود که این جنگ طولانی و پرهزینه خواهد بود؛ چه از لحاظ مالی و چه تلفات انسانی؛ برای تحلیلگران سیاسی و نظامی کشته شدن هزاران یمنی دور از انتظار نبود اما کشته شدن این تعداد نظامی اماراتی در یک روز به ذهنشان خطور نمی‌کرد.

روز جمعه و شنبه ائتلاف سعودی به کشته شدن ۶۰ سرباز از جمله ۴۵ اماراتی و ۱۰ سعودی و ۵ بحرینی در پی بمباران پایگاه آن‌ها توسط موشک بالستیک «توشکا» اعتراف کرد.

گارد ملی یمن نیز مسئولیت این عملیات را در صفحه فیس بوک خود بر عهده گرفت.

بنابراین خسارت‌های مالی و جانی شدید از میزان خطرناک بودن ورود به این جنگ خبر می‌دهد و در صورت ادامه یافتن این جنگ که تا کنون بیش از ۶ ماه طول کشیده است؛ انتظار بالا رفتن خسارت‌ها نیز می‌رود.

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد که این حمله به پایگاه ائتلاف سعودی چند مسأله را روشن می‌کند که اهمیت بالایی دارند.

۱- اینکه نیروهای اماراتی و بحرینی و سعودی در خاک یمن حضور دارند؛ نشان دهنده این است که ائتلاف سعودی صرفا به بمباران‌های هوایی اکتفا نکرده و ورود زمینی به یمن را آغاز کرده است و این یک تحول بزرگ محسوب می‌شود.

۲- ورود نیروهای گارد ملی وابسته به «علی عبدالله صالح» به میدان نبرد و استفاده از موشک پیشرفته و دقیق «توشکا» که پیش از این «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شده بود که تمام موشک‌های یمنی نابود شده است.

۳- برقراری رابطه و اتحاد دوباره بین حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح که پس از نشست ژنو اختلافاتی بینشان به وجود آمده بود.

۴-عدم صحت برخی اخبار در رسانه‌های کشورهای عربی خلیج [فارس] که از حمایت امارات از علی عبدالله صالح سخن می‌گفتند و این بمباران که ۴۵ کشته از سربازان اماراتی گرفت؛ نشان از کذب بودن چنین اخباری دارد.

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد:

بدون شک تعداد بالای سربازان کشته شده نسبت به جمعیت کشورهای عربی خلیج [فارس] یک خسارت بزرگ برای این کشورها محسوب می‌شود و همه آن‌ها عزای عمومی اعلام کرده‌اند؛ اما از این جهت که مسئولان این کشورها اعلام کرده‌اند که جنگ ادامه و بمباران‌ها را افزایش خواهند داد؛ مشخص است که در روزها و هفته‌های آینده شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع خواهیم بود و این موضوع چند دلیل دارد:

۱- سخنگوی رسمی انصارالله چند هفته پیش گفته بود که باید منتظر شگفتی‌هایی در این جنگ باشیم و همین سخن را نیز «علی عبدالله صالح» گفته بود و این شگفتی همان موشکی بود که دیروز شلیک شد و نشان داد که باید چنین تهدیداتی را جدی گرفت.

۲-  برخی گزارش‌های آمریکایی وابسته به منابع نظامی و اطلاعاتی از آمادگی ائتلاف سعودی برای حمله همه جانبه به «صنعا» طی هفته‌های آینده خبر می‌دهند و چه بسا که حمله موشکی دیروز نیروهای یمنی این حمله را سریع‌تر کند.

۳- خبرها از تعهد «باراک اوباما» به میهمانش «ملک سلمان» برای ارائه کمک‌های نظامی و اطلاعاتی در یمن خبر می‌دهند.

و مجموع این‌ها می‌تواند شدت درگیری‌ها و جنگ را در روزها و هفته‌های آینده افزایش دهد.

روزنامه رأی الیوم در انتها می‌نویسد: جنگ در یمن به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است که روز به روز گسترش خواهد یافت و به یک جنگ فرسایشی برای همه طرف‌های درگیر در این جنگ تبدیل خواهد شد.

درگیری‌های مرزی در عربستان که تلفات بسیاری داشته است؛ از سوی دیگر تسلط بر عدن نتوانسته تشکیل حکومت «منصور هادی» را تضمین کند و یک مثل انگلیسی می‌گوید: «اگر در یک حفره‌ای افتادی، اولین چیزی که لازم است انجام دهی این است که از ادامه کندن دست برداری».

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین