طرح حمله هوایی به سوریه در پارلمان انگلیس/انهدام تونلی بزرگ در زبدانی/میزبانی برزیل برای پناهجویان سوری

طرح حمله هوایی به سوریه در پارلمان انگلیس/انهدام تونلی بزرگ در زبدانی/میزبانی برزیل برای پناهجویان سوری

انتشار خبری مبنی بر اینکه انگلیس طرح حملات هوایی علیه داعش در سوریه را در پارلمان به رأی می‌گذارد و واکنش شدید دمشق نسبت به این طرح،کشف و انهدام تونلی بزرگ در زبدانی و انتشار خبری مبنی بر اینکه برزیل شرایط پذیرش پناهجویان سوری را تسهیل می‌کند اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: طرح حمله هوایی به سوریه در پارلمان انگلیس/انهدام تونلی بزرگ در زبدانی/میزبانی برزیل برای پناهجویان سوری

انتشار خبری مبنی بر اینکه انگلیس طرح حملات هوایی علیه داعش در سوریه را در پارلمان به رأی می‌گذارد و واکنش شدید دمشق نسبت به این طرح، بازگشایی سرکنسولگری تونس در سوریه،کمپین ۴۰۰ فعال کویتی و درخواست برای میزبانی این کشور از آوارگان سوری، کشف و انهدام تونلی بزرگ در «زبدانی»، انتشار خبری مبنی بر اینکه برزیل شرایط پذیرش پناهجویان سوری را تسهیل می‌کند، اذغان یک پایگاه خبری آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن مسئول اصلی تخریب سوریه است، اظهارات یکی از شیوخ طایفه‌دروزی سوریه درباره اینکه دشمنان سوریه هرگز فرصت فتنه‌انگیزی بین طوائف سوری را پیدا نمی‌کنند و گزارش ایندیپندنت با این عنوان که آمریکا، انگلیس، ترکیه و اعراب بحران سوریه را وخیم‌تر کردند، مهمترین اخبار، گفت‌وگوها و گزارشات عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار در زیر آمده است.

تحولات میدانی

کشف و انهدام تونلی بزرگ در «زبدانی»؛ جدیدترین اخبار پاکسازی+عکس

پاک‌سازی مرکز شهر آزادشده زبدانی در شمال غرب دمشق ادامه دارد و نیروهای حزب‌الله از کشف یک تونل بسیار بزرگ خبر دادند که مرکز شهر را به دشت زبدانی متصل می‌کند.

صدهزار فلسطینی مقیم سوریه به اروپا مهاجرت کرده‌اند

رئیس انجمن فلسطینیان مقیم اروپا ضمن اشاره به وضعیت سخت مهاجران در اروپا گفت حدود صد هزار فلسطینی از سوریه به اروپا رفته‌اند.

تحولات سیاسی

انگلیس طرح حملات هوایی علیه داعش در سوریه را در پارلمان به رای می‌گذارد

نخست وزیر انگلیس امکان یا عدم امکان انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را در پارلمان به رای می‌گذارد.

انتقاد وزارت خارجه سوریه از تلاش انگلستان برای مداخله در امور داخلی دمشق

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای از مداخلات انگلیس در امور داخلی این کشور انتقاد و تأکید کرد که لندن بار دیگر قصد دارد سیاست‌های استعمارگرایانه خود را در کشورهای منطقه اعمال کند.

ایندیپندنت: آمریکا، انگلیس، ترکیه و اعراب بحران سوریه را وخیم‌تر کردند

یک روزنامه سرشناس انگلیسی در یادداشتی به بحران چهارساله سوریه اشاره کرد و نتیجه آن را آوارگی مردم و بحران برای ملت سوریه و همچنین برای قاره اروپا دانست.

بازگشایی سرکنسولگری تونس در سوریه

سرکنسولگری تونس در سوریه پس از گذشت ۲ سال از قطع روابط دیپلماتیک بین ۲ کشور بازگشایی شد.

کمپین ۴۰۰ فعال کویتی و درخواست برای میزبانی این کشور از آوارگان سوری

صدها فعال کویتی از جمله سیاستمداران و روزنامه‌نگاران این کشور با درخواستی از حکومت کشورشان خواستند بخشی از آوارگان سوری را بپذیرد.

برزیل شرایط پذیرش پناهجویان سوری را تسهیل می‌کند

رسانه اروگوئه‌ای «ال اوبسربادور» گزارش داد که دولت برزیل تصمیم گرفته شرایط پذیرش پناهجویان سوری در این کشور آمریکای جنوبی را تسهیل کند.

پایگاه آمریکایی: واشنگتن مسئول اصلی تخریب سوریه+جدول کمک‌های نظامی به مخالفان دمشق

پایگاه «یو‌اس آنکات» در گزارشی با تاکید بر اینکه کشورهایی که بیشترین سلاح را به سوریه فرستادند، کمترین پناهجو را می‌پذیرند، نوشت: «آمریکا مسئولیت خاصی در قبال تخریب سوریه دارد».

دشمنان سوریه هرگز فرصت فتنه‌انگیزی بین طوائف سوری را پیدا نمی‌کنند

یکی از شیوخ طایفه‌دروزی سوریه حملات تروریستی در سویداء را توطئه گردانندگان تروریسم برای ضربه زدن به وحدت ملی این کشور دانست و گفت: دشمنان سوریه فرصت فتنه‌انگیزی بین طوائف سوری به منظور تامین منافع پلیدشان را پیدا نمی‌کنند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین