رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان؛بیان کرد محرومیت ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کرخه، مارون و زهره از کشت تابستانه

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان؛بیان کرد محرومیت 70 هزار هکتار از زمین‌های کرخه، مارون و زهره از کشت تابستانه

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های حوزه کرخه، مارون و زهره از کشت تابستانه محروم شدند.

خبرگزاری فارس: محرومیت 70 هزار هکتار از زمین‌های کرخه، مارون و زهره از کشت تابستانه

مسعود اسدی اظهار کرد: سال گذشته کشت پاییزه در حوزه‌های آبی کرخه، زهره، مارون و جراحی به دلیل خشکسالی خسارت زیادی متحمل شد و در سال جاری در برخی از حوزه‌ها کشت تابستانه انجام شد.

وی با بیان اینکه کشت پاییزه امسال نیز از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود ادامه داد: از نیمه دوم آبان ماه سال جاری باید به هر طریقی آب مورد نیاز کشاورزان به منظور کشت پاییزه باید تامین شود، در غیر این صورت عدم کشت سبب بحران جدی اقتصادی کشاورزان و استان خواهد شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان اضافه کرد: اگر کشت پاییز انجام نشود پیش بینی می‌شود استان خوزستان به طور کلی از گردونه تولیدات کشاورزی خارج خواهد شد.

به گفته اسدی، ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های حوزه کرخه، مارون و زهره از کشت تابستانه محروم شدند.

وی با بیان اینکه بعد از نفت که درآمد ملی به شمار می‌رود کشاورزی بزرگترین منبع درآمدی استان خوزستان است گفت: درآمد تولیدات بخش کشاورزی خوزستان مستقیم در اقتصاد استان‌ تزریق می‌شود و تکرار ممنوعیت کشت در استان علاوه بر اینکه ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد استان می‌زند زمین‌هایی بدون کشت کانون ریزگرد خیز و غبار ریز استان را تشدید خواهد کرد.

اسدی تصریح کرد: کشاورزان خوزستانی با وجود اینکه از ممنوعیت کشت تابستانه خسارت زیادی متحمل شدند اما بدون چالش با سازمان آب و برق و وزارت نیرو همکاری کردند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در ادامه افزود: موضوع ممنوعیت کشت در خوزستان با تمام سختی‌‌ها و تبعاتی که برای کشاورزان به دنبال داشت گذشت اما انتظار می‌رود دولت معوقه عدم کشت به کشاورزان را پرداخت کند و این موضوع حداقل خواسته کشاورزان است.

*لزوم پیگیری مطالبات کشاورزان توسط نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری

اسدی با اشاره به درخواست استاندار خوزستان در ۹ شهریورماه جاری از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر پرداخت معوقه عدم کشت به کشاورزان گفت: مبلغ درخواستی استاندار از دولت به منظور پرداخت خسارت عدم کشت به کشاورزان چیزی حدود ۷ هزار میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی محدودیت کشت را بدون در نظر گرفتن معوقه عدم کشت نمی‌پذیریم، چرا که معیشت کشاورزان از طریق کشاورزی تأمین می‌شود و عدم کشت برای آنها به قیمت عدم توانایی در تأمین معیشت شد.

وی در پایان عنوان کرد: از مسئولان استانی، نمایندگان مجلس همچنین نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری انتظار می‌رود مطالبات کشاورزان خوزستانی را به صورت جدی پیگیری کنند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین