تدوین دستورالعمل جدید برای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

تدوین دستورالعمل جدید برای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که در برنامه امسال دانشگاه توجه بیشتری به کرسی‌های آزاداندیشی شده‌است، به شفاف‌نبودن چگونگی بازتاب نظرات مطرح‌شده پس از کرسی‌ها و نحوه برخورد با دانشجویان اشاره کرد و از تدوین دستورالعمل جدیدی جهت برطرف‌ کردن این نقیصه خبرداد.

 

دکترساسان موگهی با اشاره به این‌که نتایج طرح رصد(پایش) فعالیت‌های فرهنگی تاکنون به دانشگاه‌ ابلاغ نشده‌است، در خصوص رویکرد برنامه‌های فرهنگی امسال این دانشگاه، اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی امسال تأکید بیشتری بر کرسی‌های آزاداندیشی شده است.

 

وی کرسی‌های آزاد اندیشی را بستری برای بیان آزادانه و بدون دغدغه‌خاطر دیدگاه‌ها توسط دانشجویان عنوان و تصریح کرد: با این حال هنوز شفافیت چندانی در خصوص چگونگی انعکاس یافتن دیدگاه‌های مطرح‌شده وجود ندارد به همین دلیل دستورالعمل جدیدی جهت برطرف‌ کردن این نقیصه در حال تهیه است.

 

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: البته تجربه دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز نشان داده است که پس از طرح نظرات و دیدگاه‌ها نیز مشکلی گریبانگیر دانشجویان نخواهد شد و می‌توانند آزادانه نقطه نظرات خود را بیان کنند.

 

موگهی همچنین به برنامه دانشگاه جهت توسعه کانون‌های فرهنگی‌هنری اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته مجوز فعالیت برای سه کانون صادر و امسال نیز حداقل برای سه کانون دیگر مجوز فعالیت اعطا خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که باید در خصوص حمایت‌های مالی از نشریات دانشجویی تجدیدنظر شود، افزود: به دلیل افزایش قیمت کاغذ و ملزومات دیگر لازم است که اعتبارات بیشتری در اختیار نشریات قرار گیرد.

 

تدوین نخستین تقویم فرهنگی دانشگاه در سال جاری

 

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تدوین نخستین تقویم فرهنگی دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: زمانبندی برگزاری برنامه‌های مختلف توسط کانون‌های فرهنگی‌هنری مانند کانون‌های شعر و ادب و قرآن و عترت در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب و دیگر برنامه‌های دانشگاه نیز تا پایان سال جاری، تدوین و تاریخ‌گذاری شده‌است.

 

موگهی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر در سال جاری ارائه طرحی در خصوص پوشش دانشجویان است که در این راستا برای جمع‌آوری دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارشناسان پرسشنامه‌ای تدوین شده است تا با استفاده از نظرات کارشناسی آن‌ها این طرح را تدوین و در مراکز درمانی و آموزشی اجرایی کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین