رئیس جمهور برزیل خواستار تسریع در روند برگزاری دادگاه خود شد

رئیس جمهور برزیل خواستار تسریع در روند برگزاری دادگاه خود شد

رسانه کوبایی «دیاریو دکوبا» گزارش داد که رئیس‌جمهور برزیل خواستار تسریع در روند برگزاری دادگاه سیاسی خود شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور برزیل خواستار تسریع در روند برگزاری دادگاه خود شد

«دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی از کنگره این کشور خواست که روند بررسی استحقاق وی برای برگزاری دادگاه سیاسی را تسریع بخشد و روند پیگرد قضایی او را در کمترین زمان ممکن آغاز کند.

کنگره برزیل قصد دارد برگزاری دادگاه سیاسی «روسف» را به سال آینده موکول کند و از تاریخ ۲۲ دسامبر تا ۲ فوریه (۱ دی تا ۱۳ بهمن) به بررسی این پرونده بپردازد.

«روسف» در این رابطه عنوان کرد: به عقیده من، ما اجازه نداریم برزیل را تا ۲ فوریه متوقف کنیم.

رئیس‌جمهور برزیل در ادامه خواستار مشخص شدن آینده کاری خود شد و تصریح کرد: شک و شبهه‌ای که اکنون در برزیل به وجود آمده است، بحران اقتصادی کشور را تشدید و آن را به بحرانی عظیم‌تر از بحران دهه ۱۹۳۰ (۱۳۰۸) تبدیل می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این کاملا عادلانه و قانونی است که نمایندگان کنگره برزیل در تعطیلات آخر سال به استراحت بپردازند اما به علت شرایط خاص کنونی کشور، لازم است این نمایندگان در روزهای آغازین ماه ژانویه (دی) بر سر کار خود بازگردند.

با وجود اینکه «روسف» روز جمعه از هواداران خود خواسته بود به مبارزه با کودتای احتمالی علیه وی برخیزند، این بار وی مردم برزیل را به اتحاد فراخواند.

رئیس‌جمهور برزیل بار دیگر تأکید کرد که در دوران قبلی و در دوران فعلی ریاست جمهوری خود مرتکب هیچ عمل خلاف قانونی نشده است.

از سوی دیگر احزاب چپ‌گرای برزیل نیز روز گذشته با تشکیل جنبشی، علیه دادگاه سیاسی «روسف» واکنش نشان دادند و آن را تلاشی برای برکناری وی از سمت ریاست جمهوری خواندند.

«ادواردو کونها» ریاست کنگره برزیل که خود نیز یکی از متهمان به فساد در پرونده شرکت نفتی «پتروبراس» محسوب می‌شود، هفته گذشته مجوز برگزاری دادگاه سیاسی علیه رئیس‌جمهور برزیل را صادر کرد.

در واکنش به این اقدام «کونها» نمایندگان حزب حاکم در کنگره برزیل نیز اعلام کردند که با صدور رأی موافق برای طرح تحقیق علیه «کونها» به ریاست وی در کنگره این کشور پایان خواهند داد.

این اقدام «کونها» در حالی صورت گرفته که دادگاه عالی فدرال برزیل در ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) فرآیند برگزاری دادگاه علیه رئیس‌جمهور این کشور را متوقف کرده بود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین