ادعای بازرانی مبنی بر هماهنگی بین بغداد و آنکارا در ورود نظامیان ترکیه به عراق

ادعای بازرانی مبنی بر هماهنگی بین بغداد و آنکارا در ورود نظامیان ترکیه به عراق

رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد که پیش از این بین بغداد و‌ آنکارا برای حضور نیروهای ترکیه در موصل، هماهنگی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: ادعای بازرانی مبنی بر هماهنگی بین بغداد و آنکارا در ورود نظامیان ترکیه به عراق

«مسعود بازرانی» رئیس منطقه کردستان عراق، اعلام کرد که حضور نیروهای ترکیه در موصل با هماهنگی پیشین بین دولت عراق و ترکیه است.

مقامات عراقی بعد از گزارش‌هایی در روز پنجشنبه هفته گذشته مبنی بر اعزام چندصد نیروی ترکیه به خاک عراق اقدام آنکارا را نقض حاکمیت ملی بغداد خوانده و خواستار عقب‌نشینی آن نیروها شدند.

شورای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه از عراق ظرف ۴۸ ساعت آینده، بغداد حق استفاده از هر گزینه‌ای را برای خودش محفوظ می‌داند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیری عراق، همزمان با فرارسیدن موعد این ضرب‌الاجل و عدم اقدام آنکارا به نیروی هوایی عراق دستور آماده‌باش کامل داده است.

یک مقام ارشد ترکیه‌ای بامداد سه‌شنبه (امروز) در جمع خبرنگاران مدعی شد که آنکارا از مخالفت‌های بغداد با موضوع اعزام نیروی زمینی به آن کشور شگفت‌زده شده است.

این مقام ترکیه‌ای که خواسته نامش فاش نشود گفت: «هیچ اتفاق تازه‌ای نبوده که بدون اطلاع‌رسانی به دولت مرکزی عراق انجام شده باشد.»

ترکیه مدعی است که حضور نیروهای این کشور در موصل به درخواست دولت عراق و برای آموزش نیروهای پیشمرگه کرد انجام گرفته است.

اما در مقابل دولت بغداد ادعای دولتمردان ترکیه را رد می‌کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین