رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی اهواز:فرصت صادرات گسترده تر برای بازرگانان ایرانی فراهم شد

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی اهواز:فرصت صادرات گسترده تر برای بازرگانان ایرانی فراهم شد

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی اهواز گفت: با تیره شدن روابط عراق و ترکیه، فرصت صادرات گسترده تر برای بازرگانان ایرانی فراهم شد.

همایون کوت زاده با اشاره به آغاز بکار صادرات مجدد از مرزهای شلمچه و چذابه پس از تعطیلی ایام اربعین، اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر و تیره شدن روابط کشور عراق با ترکیه، فرصت برای بازرگانان ایرانی فراهم شده که کالاهای خود را به صورت گسترده ای به این کشور صادر کنند.
وی افزود: رایزن بازرگانی ترکیه در کشور عراق نیز از این کشور احضار شده و هم اکنون بازار عراق از بازرگانان ترکی خالی شده است.
کوت زاده با بیان اینکه مهمترین رقیب بازرگانان ایرانی در کشور عراق ترکیه است، گفت: اکنون با خالی شدن بازار عراق از محصولات ترکیه، فضا برای توسعه صادرات ایرانی فراهم شده است.
رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: پیش بینی می شود در این ماه صادرات به کشور عراق به صورت گسترده فزونی یابد.
وی ادامه داد: کشور ترکیه در زمینه محصولات غذایی، پوشاک، چرم، خدمات فنی و مهندسی و لوازم برودتی به کشور عراق صادرات انجام می دهد.
کوت زاده بیان کرد: کالاهایی که کشور عراق اجازه ورود می دهد از ایران در حال صادرات هستند و کالاهایی که نیاز به تایید ویژه دارند با گرفتن مجوز از بغداد صادرات آنها آغاز می شود.
رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی اهواز افزود: این کالاها اکنون در انبارهای پایانه های مرزی هستند و پس از گرفتن تاییدیه صادر می شوند.
وی گفت: صادرات کالا به عراق با همان تعرفه پیش از اربعین حسینی اعمال می شود و افزایش تعرفه ای صورت نگرفته است.
صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه پس از پایان اربعین حسینی و ماه صفر، امروز به صورت رسمی آغاز شد که در مرز شلمچه از روزهای گذشته به صورت اندک آغاز شده بود.
پارسال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی که عمده آن مصالح ساختمانی و غذایی بود، از مرزهای خوزستان به عراق صادر شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین