مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خواستار شد: کتابخانه‌های مرکزی در آبادان و خرمشهر تاسیس شوند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خواستار شد: کتابخانه‌های مرکزی در آبادان و خرمشهر تاسیس شوند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: پتانسیل‌های سازمان منطقه آزاد اروند برای تاسیس کتابخانه‌های مرکزی در شهرهای آبادان و خرمشهر به کار گرفته شود.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر تعداد کتابخانه‌های فعال استان خوزستان را ۲۱۹ باب کتابخانه عنوان کرد و ضمن اعلام خبر توسعه فضای کتابخانه‌ای استان خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان ۱۸ باب کتابخانه در حال احداث است که هزینه توسعه و بازسازی این کتابخانه‌ها از محل اعتبارات تملک و دارایی تامین شده است.

وی به اجرای طرح کتابخوان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در سراسر کشور برای تشویق مردم برای گرایش به مطالعه و خواندن کتاب و در راستای ارتقای دانایی و فرهنگ عمومی جامعه، طرحی توسط مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تحت عنوان «نشست کتابخوان» در دوره مدیریت جدید راه اندازی شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اجرای طرح کتابخوان را دارای نتایج مثبت دانست و تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد علاقه در افراد جامعه فاصله میان خانواده‌ها و کتابخانه‌ها را به حداقل می‌رساند.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح، نشاط، شادابی، طراوت و حلاوت مطالعات در جوانان و خانواده‌ها که از مطالبات و دل نگرانی‌های مقام معظم رهبری است، ایجاد شود.

وی از برگزاری ۲۷۴ نشست در کشور تاکنون خبر داد و بیان کرد: در خرمشهر نیز این طرح با ارائه ۱۰ کتاب با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان کتابخانه‌های، دو شهرستان آبادان و خرمشهر را دارای شرایط خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه کتابخانه‌ها در شهرهای آبادان و خرمشهر هم از لحاظ زیربنایی و منابع کتابخانه‌ها و هم از نظر پرسنل تحصیل کرده از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام سپهر بهره گیری از پتانسیل‌های سازمان منطقه آزاد اروند را در بحث تاسیس کتابخانه مرکزی در این منطقه یک ضرورت دانست و اظهار کرد: استفاده از پتانسیل‌های سازمان منطقه آزاد اروند برای تاسیس کتابخانه‌های مرکزی در شهرهای آبادان و خرمشهر لازم است و امیدواریم طی سال جاری و در سال‌های آینده شاهد تاسیس و راه اندازی یک فضای جامع برای فرهنگ مطالعه با مرکز ثقل مقاومت کشور در خرمشهر باشیم.

وی موقعیت خاص شهرستان خرمشهر را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه امروزه خرمشهر مرکز تردد زائرین حضرت سیدالشهدا و راهیان نور است، داشتن کتابخانه‌های ارزشمند به خصوص کتابخانه مرکزی در این شهر یک نیاز است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به برگزاری نخستین همایش موانع و عوامل جذب عضو در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بخش عمده صاحب نظران دانشگاه‌های تخصصی حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابداری این همایش را مدیریت می‌کنند تا بتوانیم عوامل را شناسایی کرده، فاصله‌ها را کاهش داده و در رفع موانع چاره اندیشی کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین