مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد؛ مغایرت ۸۴۸ نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد؛ مغایرت 848 نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی

خبرگزاری فارس: مغایرت 848 نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۵ هزار و ۱۳۶ نمونه کالا از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی دریافت شده که ۸۴۸ نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی مغایرت داشتند.

رضا دهدشتی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۵ هزار و ۱۳۶ نمونه در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی و…. توسط کارشناسان این اداره‌کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است که آزمون‌های مختلفی بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۳۶ هزار و ۶۱۲ آزمون بر روی نمونه‌های فوق انجام شده که بر اساس نتایج آزمون اعلام شده، ۳۴ هزار و ۲۸۸ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و ۸۴۸ نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: همچنین در این مدت با توجه به نیاز جامعه به اندازه‌گیری‌های درست و برای اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد ۴۱۳ مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی نیز بر اساس استانداردهای ملی مربوطه توسط کار‌شناسان این اداره‌کل انجام شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین