وزیر علوم خبر داد؛ توجه به مبحث کارآفرینی در برنامه وزارت علوم/ افزایش ۱۵ درصدی بودجه وزارت علوم

وزیر علوم خبر داد؛ توجه به مبحث کارآفرینی در برنامه وزارت علوم/ افزایش 15 درصدی بودجه وزارت علوم

 

خبرگزاری فارس: توجه به مبحث کارآفرینی در برنامه وزارت علوم/ افزایش 15 درصدی بودجه وزارت علوم

وزیر علوم گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیشرفت و توجه به مبحث کارآفرینی و ایجاد شغل در برنامه قرار گرفته است.

 محمد فرهادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهرستان با تبریک به فرا رسیدن روز ملی راهیان نور و بزرگداشت شهدای والامقام، به انجام این مراسم تودیع و معارفه اشاره و اظهار کرد: با انجام این مراسم قطعا در بخش‌های دیگر وزارت علوم از رئیس اسبق این دانشگاه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم و فنون افزود: افزوده شدن واژه فنون به پسوند این دانشگاه به معنای ایجاد کار و کاربردی شدن دانشگاه در حوزه‌های تخصصی دریایی و… است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه آمایش آموزش عالی ‌خاطرنشان کرد: این کار در برنامه وزارت علوم قرار دارد که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به ۱۰ منطقه از برنامه‌های اصلی آن به‌حساب می‌آید.

فرهادی با بیان اینکه این طرح در رتبه‌های بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیشرفت و توجه به مبحث کارآفرینی و ایجاد شغل در برنامه قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاستی‌های موجود در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: علت این امر در موضوع سرانه‌ای بودن بودجه دانشگاه‌ها است و این امر نباید با توجه به سرانه دانشجویی انجام شود.

فرهادی با بیان اینکه در این برنامه باید شاخص‌هایی به جز تعداد دانشجویان در نظر گرفته شود، اضافه کرد: سال آینده شاهد افزایش ۱۵ درصدی بودجه این وزارت‌خانه خواهیم بود.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین