از این انتخابات درس بگیرید ؛ اصولگرایان در اهواز شکست نخوردند!

از اين انتخابات درس بگيريد ؛ اصولگرايان در اهواز شكست نخوردند!

بر اساس آمار ، در طول سی و چند سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار شده است که نشان دهنده ی دموکراسی بر پایه مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است. انتخاباتی با شرکت جناح های مختلف و متفاوت از لحاظ فکری و عقیدتی همراه بوده است.که بهترین گواه این سخن بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات است که فرمود:”در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس به عنوان «عصاره فضایل یک ملت»از جایگاهی ویژه ای برخوردار است.
براستی که یکی از بارزترین انتخابات در کشور ،انتخابات مجلس شورای اسلامی است .چرا که سرنوشت هر شهر و دیاری در گرو یک نماینده اصلح است که بتواند از مدار قانون ، آن سامان را بر ریل توسعه قرار دهد.
در چند روز اخیر شاهد برگزاری پر شکوه دور دوم از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهیابی منتخبین مردم به این نهاد مهم و سرنوشت ساز که به گفته معمار کبیر انقلاب در راس امور است بودیم.
همانند سایر استان ها و شهر ها این انتخابات در خوزستان و کلانشهر اهواز نیز پرشکوه برگزار شد که شاهد تغییرات با حاشیه هایی با چاشنی سیاست بودیم!.سیاستی با رنگ و لعاب لیست ها.
در کلانشهر اهواز این انتخابات سرنوشت ساز ، دستخوش لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان شد.اصولگرایان با” ایتلاف بزرگ اصولگرایان” وارد کارزار شدند و اصلاح طلبان با “لیست امید”!
اصولگرایان با کاندیداهای شناخته شده تری نسبت به اصلاح طلبان به صحنه آمدند.در این لیست نام سید شکر خدا موسوی ، سید شریف حسینی و شبیب جویجری که سابقه ی نمایندگی در کارنامه ی خود داشتند دیده شد اما در آن سو اصلاح طلبان با چهره های گمنامی به نام های جواد کاظم نسب الباجی، علی ساری و همایون یوسفی به رقابت پرداختند.رقابتی سخت و نفس گیر که گمنامان عرصه انتخابات بر کارکشته های مجلس پیروز شده و ماراتون نفسگیر لیست ها باد پرچم اصلاح طلبان را تکان داد و سرود پیروزی خواندند.
اما این پیروزی علیرغم تبلیغات گسترده اصلاح طلبان و حامیان دولت که نشات گرفته از نتیجه انتخابات در پایتخت و استفاده از عناوینی همانند ۳۰ بر صفر! در تهران و ۳ بر صفر در اهواز بود نکات قابل توجه ای داشته و دارد که بازنشر آن خالی از لطف نیست!
انتخابات نشان داد مردم شهید پرور و مظلوم اهواز از عملکرد نمایندگان فعلی که در لیست اصولگرایان بودند راضی نبوده اند.
مردم بابت موضوعاتی از قبیل گرد و غبار ، انتقال آب کارون به اصفهان ، یزد و کرمان ، بیکاری جوانان ، بی کیفیتی آب شرب ، استخدام های غیر بومی و … به کارکشته ها رای ندادند و سه فرد جدید را به عنوان موکلان خود در مجلس شورای اسلامی برگزیدند.
در عدم رای آوری کاندیداهای اصولگرایان در اهواز نکاتی حایز اهمیت وجود دارد که در ذیل به آن اشاره ای کوتاه می نماییم.
۱) مردم به عملکردها رای می دهند نه به نام ها.پس در نزد مردم عملکرد برخی از این کاندیداها خوب و قابل دفاع نبوده است که مردم رای اعتماد دوباره به آن ها نداده اند.
۲) در بعد دوم قضیه اگر این نمایندگان عملکرد قابل دفاعی داشتند برای مردم قابل لمس نبوده و یا به خوبی خروجی عملکردشان اطلاع رسانی نشده است.
۳) مردم رنج کشیده و مصیبت دیده خوزستان نیازمند ترحم نبوده و نخواهند بود.آنها از موکلان خود خواسته شخصی نداشته اند.بلکه انتظار عمومی این مردم فهیم آن است که نمایندگان مردم ،به فکر رفع گرد وغبارها و اشتغال جوانان فاررغ التحصیل دانشگاه ها اما بیکار خوزستانی ومساله مهم و حیاتی جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های کارون که منجر به نابودی خوزستان و آبادی کویر است و … باشند.”نه” بزرگ مردم به نمایندگان دوره های قبل چیزی فراتر از این مقوله ها نیست. عدم پاسخگویی مناسب نمایندگان فعلی به خواسته ی به حق مردم که همانا پیگیری و حل معضلات موجود است شهروندان را خسته نموده و راهی جز کنار زدن نمایندگان قدیم باقی نگذاشتند تا مردم دست به انتخاب گزینه های جدید چه در لیست اصلاحات ، اصولگرا ، مستقل و … بزنند، که جا دارد نمایندگان رفتار عملکردی خود را آسیب شناسی کنند.
۴) در بحبوحه ی انتخابات و زمان رسمی تبلیغات شاهد تخریب هدایت شده برخی از این چهره ها در فضای مجازی بودیم که متاسفانه برخوردی جدی با عاملین آن نشد!
۵) شاید نکته ای که نباید از آن غافل بمانیم اینست که عدم همکاری مجموعه دولت با نمایندگان فعلی به نحوی بود که برخی از مصوبات آنان توسط دستگاه اجرایی عملی نشده تا به رای نیاوردن چهره های اصولگرا بیانجامد!
۶) از نظر نویسنده ی این مطلب در سه سال آخر ارتباط صمیمی و تنگاتنگ بین نمایندگان و مردم شکل نگرفت و هر روز مردم از نمایندگان و بالعکس فاصله معنادار می گرفتند، فاصله ای معنایی که می توان در عدم پاسخگویی و نوع عملکردها معنا و تفسیر شود.
۷) نکته قابل توجه دور شدن نمایندگان از موضوعات مورد تاکید مردم اهواز و چسبیدن این نمایندگان به عناوین مجلس بود! عناوینی که در روز انتخاب به چشم مردم نیامد و نتوانست به کسب رای بینجامد.
در پایان باید گفت تفکر اصولگرایی در اهواز به این دلیل شکست نخورد که عملکرد و مواردی که در بالا به آن اشاره شد منجر به عدم راهیابی نمایندگان فعلی به مجلس دهم شده است و اثبات این ادعا تعداد قابل توجه نمایندگان اصولگرا در خوزستان است. باید این را گفت که اشتباهات محاسباتی و در برخی مواقع تک روی ها منجر به عدم راهیابی آنان به مجلس شد ، که این اتفاق باید درس عبرتی باشد برای منتخبین دوره دهم مجلس که اگر آنان نیز به خواسته های عمومی توجه ای نکنند در دوره بعد مردم با رای خود آن ها را کنار خواهند زد و به مانند نمایندگان دوره نهم اهواز از حضور مجدد در پارلمان باز خواهند ماند.
ما در انتظار تحقق شعارهایتان هستیم.چه اصولگرا باشید چه اصلاح طلب و … !
بدانید که چهار سال مثل برق و باد می گذرد و آن چه می ماند عملکردتان است و نام نیک.
مردم از شما توقع اقدام و عمل دارند پس ای که دستت می رسد کاری بکن.
با آرزوی اتحاد نمایندگان استان برای زدودن گرد و غبار، فقر ، بیکاری و … از چهره خوزستان خسته از بی عدالتی.
حسن سلامت دوم

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین