شهردار اهواز : مشکلات فاضلاب ارتباطی با شهرداری ندارد

شهردار اهواز :  مشکلات فاضلاب ارتباطی با شهرداری ندارد

شهردار اهواز در برنامه برآیند با بیان اینکه مشکل اساسی شهر اهواز فاضلاب است نه دفع آب های سطحی گفت: مشکلات شبکه فاضلاب شهری ارتباطی با شهرداری اهواز ندارد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، موسی شاعری در برنامه برآیند شبکه استانی خوزستان درباره چالش فاضلاب، شبکه های فرسوده و تعاملات شرکت آب و فاضلاب اهواز با شهرداری گفت: سال ۱٣۶٩ قانونی تصویب شد که به موجب این قانون شبکه فاضلاب و آب شهر و همه ی امکاناتی که در شهرداری ها بود به مجموعه ای از وزارت نیرو به نام شرکت آب و فاضلاب تحویل داده شد.
شهردار اهواز با بیان اینه موضوع آب و فاضلاب ارتباطی با مدیریت شهری ندارد تصریح کرد: بیشترین انتقاد و مطالبه مردم از شهرداری اهواز مسئله فاضلاب است. قابل توجه شهروندان، شبکه فاضلاب و مشکلات آن به شرکت تخصصی آب و فاضلاب ارتباط دارد نه شهرداری اهواز، البته شهرداری اهواز در کنار مجموعه آبفا همه تلاش خود را برای دفع آب های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر خواهد کرد.
شاعری گفت: میانگین بارش دوازده سال گذشته اهواز ۱۲۰ و در بهترین حالت ۲۱۰ میلی متر است، این بارش ها تبدیل به آب سطحی می شوند و به دو روش مرکب و مجزا، می توان آب های سطحی را دفع کرد، که به دلیل بارش کم در شهر اهواز از شبکه مرکب استفاده شده و خواهد شد.
شاعری با بیان اینکه با تکمیل و اصلاح شدن شبکه فاضلاب اهواز مشکل دفع آب های سطحی حل می شود اظهار کرد: شهر اهواز نیازی به شبکه دفع آب های سطحی ندارد، ایجاد این شبکه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که صرف این مبلغ معقول و مقرون به صرفه نیست و اگر شهرداری بخواهد هزینه ای را صرف کند باید آن را برای توسعه شهر برنامه ریزی کند، با این حال شهرداری امسال ۴۴ میلیارد ریال برای کمک به شرکت آب و فاضلاب برای دفع آب های سطحی هزینه کرد.
شهردار اهواز گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی و تکمیل نبودن شبکه فاضلاب اهواز به احتمال زیاد در سال جاری آبگرفتگی معابر خواهیم داشت و این معضل به مدیریت بنده و شهرداری ارتباطی ندارد بلکه به مشکلات انباشته شده شبکه فاضلاب اهواز و فرسوده بودن آن در طول ادوار گذشته بر می گردد.
شاعری با اشاره به فرسوده بودن شبکه فاضلاب گفت: در حال حاضر که بارش باران نداریم در نقاط مختلف شهر شاهد پس زدگی فاضلاب هستیم که به فرسوده بودن و قدیمی بودن شبکه فاضلاب بر می گردد.
وی ادامه داد: با توجه به وعده داده شده به ساکنین عین دو و کیانشهر در خصوص آسفالت خیابان ها، زیرسازی در این مناطق انجام شده، که برخی خیابان های این مناطق با پس زدگی فاضلاب مواجه شد که باعث تخریب زیرسازی آسفالت شده و این مسئله عملیات روکش آسفالت در این محله ها را به تاخیر انداخت.
موسی شاعری در پایان گفت: رفع مشکل فاضلاب عزم همه مسئولین کشوری و استانی را می طلبد و شهرداری اهواز در این زمینه همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین