رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه : مسئولان خوزستان به فکر مشکلات کارگران نیستند

رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه : مسئولان خوزستان به فکر مشكلات کارگران نیستند

رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه گفت: متأسفانه در حال حاضر هیچ‌کس از مسئولان استان در فکر رسیدگی به مطالبات به‌حق کارگران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه نیست.
عظیم سرخه رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از تاریخ ۱/۷/۹۸ کارفرما قرارداد حدود ۲۰ نفر از کارکنان نیشکر هفت‌تپه را به دلایلی تمدید نکرد و گفت با این ۲۰ نفر نمی‌توانم قرار داشته باشم.
وی افزود: با وقوع این ماجرا کارکنان هفت‌تپه نیشکر الآن حدود ۳۰ روز است که اعتراضاتی دارند و هیچ‌کس از مسئولین استان پیگیر حل ماجرا نیست.
سرخه ادامه داد: یکی از مدیران کار در استان گفته است که کارفرما حق اخراج کارکنان را دارد و متأسفانه باید گفت وقتی یک مدیر کار به این راحتی حق اخراج کارگران و کارکنان را به کارفرما می‌دهد دیگر از باقی مسئولین استانی انتظاری برای حل مشکلات استان و رسیدگی به مطالبات و منافع مردم نیست.
رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه عنوان کرد: در حال حاضر از آن ۲۰ نفر کارگری که توسط کارفرما اخراج شده بودند، ۱۷ نفر به کار بازگردانده شده‌اند و ۳ نفر دیگر از جمله من که رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه هستم و حدود ۴۵ روز است به علت پیگیری مطالبات به‌حق کارگران اخراج شده‌ام و یک نفر دیگر از اعضاء اصلی شورا و یک کارگر هنوز به کار بازنگشته‌ایم.
وی تصریح کرد: متأسفانه بازگشت به کارهای شرکت که حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر هستند، در شرکت جایی برای خود دست‌وپا کرده‌اند و حقوق خیلی بالا دریافت می‌کنند.
سرخه با اشاره به دیگر مطالبات کارگران گفت: موضوع ایمنی و کفش کارگران از مطالبات به‌حق کارگران نیشکر هفت‌تپه است که متأسفانه همانند دیگر مطالبات قانونی و به‌حق، به آن رسیدگی نمی‌شود.
رئیس شورای کارگری نیشکر هفت‌تپه با اشاره به سوءاستفاده بیگانگان و رسانه‌های بیگانه از مشکلات پیش رو افزود: از مسئولین استانی انتظار می‌رود به‌جای فراهم کردن خوراک رسانه‌های بیگانه به فکر حل مشکلات کارگران باشند و نگذارند دشمن از آب گل‌آلود ماهی گیری کند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین