پیشرفت ۷۰ درصدی نهضت آسفالت در شهرداری منطقه سه اهواز

پیشرفت 70 درصدی نهضت آسفالت در شهرداری منطقه سه اهواز

علی موزرم پور شهردار منطقه سه اهواز عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: شهردار اهواز توجه ویژه ای به مناطق محروم و شعار محرومیت زدایی دارد. دستور شهردار مبنی بر نهضت آسفالت در شهرداری منطقه سه اهواز ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. خواسته شهردار این است که تا پایان سال ۹۳ نباید در هیچ منطقه ای حتی یک نقطه خاکی باشد.
وی افزود: در بخش زمین های ورزشی پارک زوئیه آزادی تا چند روز دیگر شروع به کار می کند. زمین ورزشی پارک زوئیه ملی راه، زمین ورزشی خیابان مرجان، کف پوش گذاری و نصب تلوزیون شهری در پارک زیتون، زیر سازی و آسفالت باند دوم آغاجری سمت پایانه، پارک منابع طبیعی و احداث میدان شهید محمدی در منطقه ملی راه روبروی خیابان فرشید دو در حال انجام است.
شروع زیرسازی و آسفالت منطقه علی آباد پس از تکمیل فاضلاب
شهردارمنطقه سه اهواز تصریح کرد: منطقه علی آباد با وجود اینکه در منطقه شهری قرار نمی گرفت به علت دستور شهردار و برنامه رسیدگی به مناطق محروم مناقصه اش برگزار شده و سازمان همیاری ها برنده شد که بعد از تکمیل بخش آب و فاضلاب زیرسازی و آسفالت توسط شهرداری اهواز و با حمایت شورای شهر انجام می شود. نیرو و ماشین آلات نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده است که جمع آوری زباله را انجام بدهیم.
موزرم پور خاطرنشان کرد: اولین پروژه بزرگی که به دنبال آن هستیم احداث شهربازی در پارک شهروند است و از طریق معاونت مشارکت ها انجام می شود. نصب هواپیمای رستوران در پارک مسیر پل سوم و پنجم نیز در آینده انجام می شود.
تعریف سه پارک خودگردان و جذب سرمایه گذاران
وی عنوان کرد: برخی از پارک های ما خودگردان است و در قبال ساخت پارک غرفه هایی را به پیمانکار می دهیم. تعداد سه پارک خودگردان را در این شهرداری در قالب مشارکت های مردمی تعریف کرده ایم و بزرگترینش فاز سه پارک ولایت واقع در مسیر بلوار بسیج (حدفاصل کوی نفت تا میدان چهاراسب)، فاز سوم پارک کوی نیرو و پارک کوی فدک است.
شهردار منطقه سه اهواز اذعان کرد: ۵۷ میلیارد تومان بودجه شهرداری منطقه سه اهواز در سال ۹۳ است که باید به این میزان درآمدزایی داشته باشیم. ۶۰ درصد از بودجه برای پروژه های عمرانی و ۴۰ درصد نیز در مسائل جاری هزینه می شود.
بودجه شهرداری محدود است
موزرم پور بیان کرد: بودجه شهرداری محدود است و خودمان باید هزینه ها را تامین کنیم بنابراین به سمت مشارکت ها رفتیم و سعی ما بر این است تا پروژه های بزرگ را از این طریق اجرا کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری ها دیگر نمی توانند از عوارض و نوسازی درآمدزایی کنند و باید به سمت مشارکت های مردمی برویم که در این زمینه شهرداری پروانه کسب و زمین را بعنوان آورده تامین می کند.
تحویل پروژه تعریض پل سوم تا قبل از بهمن ماه سالجاری
شهردار منطقه سه اهواز گفت: زیرگذر و روگذر (تقاطع غیر همسطح) میدان شهید بندر هم قرار است انجام شود که یکی از پروژه های شهر خواهد بود. تمام تلاش شهرداری این است که طی سالجاری کلنگ زنی آن را انجام دهد. تعریض پل سوم فعال است و پیمانکار قرار شد تا زودتر از بهمن ماه که موعد قرارداد بوده است پروژه را تحویل بدهد. همچنین پروژه پیاده سازی از پاسداران تا میدان سنگر زیتون کارمندی انجام شده است.
موزرم پور یادآور شد: در بخش ترافیک نصب ۴۱۰ تابلو ترافیکی، یک هزار و ۱۷۲ متر جدول گذاری معابر، احداث سه سایبان ایستگاه اتوبوس عادی و یک ایستگاه مکانیزه، رنگ آمیزی جداول سطح منطقه به میزان هشت کیلومتر، پل عابر پیاده در مسیر چهار شیر به سه راه تپه، اصلاح هندسی در تقاطع فاز سه و چهار و میدان چهار اسب و شهید بندر انجام شده است.

ساخت اسکله تفریحی و پیست پینت بال

وی تاکید کرد: اسکله تفریحی حدفاصل بین پل سوم تا نهم یکی از پروژه های پیش بینی شده است. پیست پینت بال پارک شهروند و رالی اتومبیلرانی در قسمت انتهای بلوار نفت جنب هلال احمر در حال مطالعه است.

شهردار منطقه سه اهواز افزود: قرار است یک فرهنگسرا با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی احداث کنیم. افتتاح پروژه فرهنگسرای نجوم در پارک نجوم یکی از پروژه های بی سابقه در استان بوده است.

موزرم پور در ارتباط با پروژه های شهرداری منطقه سه اهواز گفت: زیرسازی و آسفالت خیابانهای اصلی ۲۷ هزار مترمربع ( در حال اجرا است و ۸۵ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.)، زیرسازی و آسفالت خیابان های فرعی ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع، روکش آسفالت خیابانهای اصلی ۴۶ هزار و ۱۷۹ متر مربع، روکش آسفالت خیابانهای فرعی دو هزار و ۶۱ متر مربع، خاکبرداری ۹ هزار و ۲۱۰ متر مکعب و خاکریزی نباتی جهت احداث فضای سبز نیز به همین میزان است از جمله پروژه های اجرا شده و در دست اجرای این شهرداری است.

پیشرفت ۸۵ درصدی زهکشی پارک آزادی زوئیه

وی یادآور شد: لوله گذاری فاضلاب به طول ۱۷۵ متر ، لایروبی انهار و جویهای روباز به طول ۴۶۰ متر و اجرای زهکشی پارک آزادی زوئیه ۳۶۳ متر که در حال اجراست و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است نیز از دیگر پروژه های اجرا شده و در دست اجرای این شهرداری است.

شهردار منطقه سه اهواز در بازدید رسانه ای پیش از ظهر امروز از پروژه های شهرداری منطقه سه گفت: تا دو ماه آینده مجموعه ورزشی آزادی با دو هزار مترمربع زیر بنا انجام می شود که اعتبار احداث این مجموعه ۲۰۰ میلیون تومان و هزینه چمن مصنوعی آن نیز ۲۰۰ میلیون تومان است. باند کندروی زرگان و ورودی فرهنگیان که مردم سالها پیگیر اجرای آن بودند انجام شده است. در محله فرهنگیان احداث سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان، احداث سرای محله و تکمیل پیاده روها نیز در حال انجام است.

پیشرفت ۷۰ درصدی دیوارکشی کریدر نفت

وی افزود: دیوار کشی کریدر نفت هفتاد درصد پیشرفت داشته و روشنایی و زیباسازی آن نیز توسط شرکت نفت انجام خواهد شد. در محله های آغاجری و کوی نفت ۱۸ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در حال انجام است که پنج هزار مترمربع آن خیابان های فرعی و مابقی خیابان های اصلی هستند که تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

موزرم پور یادآور شد: بودجه آسفالت در شهرداری منطقه سه اهواز سه میلیارد تومان است. پروژه پارک آغاجری با ۴۵ هزار متر مربع و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است. باند دوم شهرک آغاجری با طول ۸۰۰ متر در حال آسفالت و زیرسازی است. عملیات خاکبرداری و خاکریزی احداث پارک منابع طبیعی با ۱۹ هزار متر مربع انجام شده است. اعتبار اولیه این پارک هشت میلیارد ریال است که در گذشته باتلاق و نیزار بوده است.

شهردار منطقه سه اهواز در پایان گفت: پروژه زیرسازی تا حد لایه حساس خیابان جنب پایانه کوی آغاجری با اعتبار چهار میلیارد ریال و یک کیلومتر و ۲۰۰ متر مربع در حال انجام است. نوسازی جداول آی لند وسط خیابان ارشاد کوی نفت به طول یک هزار و ۴۰۰ متر از محل اعتبارات جاری شهرداری این منطقه انجام شده است. رینگ کمربندی حدفاصل پل ولایت تا شهرک جانبازان در حال انجام است.

بازگشت سرمایه به همراه سود در پروژه های مشارکتی

بابک بختیاری نژاد سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری منطقه سه اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرداری از سرمایه گذارانی که در بحث سرمایه گذاری آورده را می آورند با عقد قراردادهای (BOT) استقبال می کند. میزان آورده سرمایه گذاری را جمع بندی می کنیم و در این نوع قراردادها پروانه کسب و زمین از شهرداری است. بعنوان مثال در پارک ها سرمایه گذار طبق قرارداد منعقد شده در سود حاصل از محل بلیط فروشی سهیم خواهد بود.

وی افزود: سرمایه گذارها مطمئن باشند که میزان آورده آنها با سودش بازمی گردد. شهرداری در آینده ای نزدیک طی فراخوان هایی از تمامی سرمایه گذارها دعوت می کند تا در پروژه های مختلف مشارکتی حضور داشته باشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین