همچنان نان بی کیفیت مصرف می کنیم ؛ نان ۴۷ درصد گران می‌شوند

همچنان نان بي كيفيت مصرف مي كنيم ؛ نان 47 درصد گران مي‌شوند

خوزستان با تولید سالانه ۱۲٫۵ میلیون تن گندم قطب تولید این محصول استراتژیک در کشور است اما با این وجود نان در این استان به کالایی گران تبدیل شده و هفته آینده قرار است قیمت آن ۴۷ درصد افزایش یابد.
فارس: رتبه نخست تولید گندم برای هشتمین سال متوالی، افزایش دو برابری تولید گندم، کشت گندم در ۵۴۲ هزار هکتار از اراضی خوزستان، تولید گندم بیش از ۳ برابر نیاز استان و تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم در خوزستان بخشی از اخبار مربوط به گندم در یک سال گذشته است.
افزایش قیمت ۴۷ درصدی نان خوزستان روز گذشته در کارگروه آرد و نان به تصویب رسید و بنا به گفته معاون استاندار خوزستان شهروندان از هفته آینده نان را با قیمت جدید خریداری می‌کنند.
حسن زاده می‌گوید از سال گذشته قیمت نان در کشور افزایش یافته اما در خوزستان به دلیل شرایطی مانند سیلاب از افزایش قیمت جلوگیری کردیم، این در حالی است که دی ماه سال ۹۷ قیمت نان در این استان افزایش یافته بود.
افزایش قیمت نان در خوزستان در حالی رقم می‌خورد که نانوایان مکلف به افزایش کیفیت آن نیستند و برای تهیه خمیر از آب تصفیه شده استفاده نمی‌کنند. آنها معتقدند که کیفیت گندم مصرفی در استان پایین است در حالی که مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گندم تولید شده در استان را از نظر کیفیت جزو دو استان برتر در کشور می‌داند.
خوزستان با تولید گندم مورد نیاز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.
خوزستان بیشترین تعداد خانواده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را در کشور دارد و این افزایش قیمت سبب کاهش حجم آن روی سفره‌های مردم می‌شود.
به همین دلیل انتظار می‌رفت استانداری خوزستان در بحبوحه شیوع کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان از افزایش قیمت نان جلوگیری می‌کرد.
نانوایان برای سود بیشتر و مسؤولان برای اجرای قانون حق افزایش قیمت نان را داشتند اما به قول شاعر: تیغ بران گربه دستت دادروزگار – هرچه می خواهی ببراما نبرنان کسی.
می‌شد این خواسته به حق نانوایان را با تخصیص یارانه‌ای از سوی دولت جبران کرد تا با پول شعله‌های نفت تنورها گرم باشد و سفره‌ها کم رونق نشوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین