عضو کمیسیون عمران مجلس : تعیین سقف اجاره مسکن به قراردادهای پنهانی ختم می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس : تعیین سقف اجاره مسکن به قراردادهای پنهاني ختم می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید تمام تمرکز خود را بر روی مسئله تولید مسکن بگذارد، زیرا در صورت افزایش تولید و عرضه مسکن، قیمت ها به صورت خودکار کاهش می یابد.
حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعیین سقف قیمت اجاره مسکن به عنوان یکی از راه کارهای مدیریت بازار مسکن، گفت: به نظر من اقدامات دستوری مانند تعیین سقف قیمت اجاره مسکن در کاهش قیمت ها اثرگذار نیست و باید راه کارهای دیگر برای مدیریت بازار مسکن اندیشیده شود.
* سیاست های دستوری دولت در کاهش قیمت مسکن اثرگذار نیست
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تعیین سقف قیمت برای اجاره مسکن موجب بروز پدیده انعقاد قراردادهای زیرزمینی می شود، یعنی مالکان و مستأجران بر اساس قانون اعلامی، قرارداد اصولی و منطقی را می بندند، اما در پشت پرده، مالکان مبالغ بیشتری را از مستأجران طلب می کنند.
* افزایش قیمت اجاره مسکن هیچ ضابطه و چارچوبی ندارد
خسته بند ادامه داد: در شرایط کنونی مـتأسفانه افزایش قیمت اجاره مسکن هیچ ضابطه و چارچوبی ندارد و مالکان بر اساس سلایق شخصی خود، قیمت ها را تعیین می کنند.
* دولت باید تمام تمرکز خود را بر روی مسئله تولید مسکن بگذارد
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تمام تمرکز خود را بر روی مسئله تولید مسکن بگذارند، زیرا در صورت افزایش تولید و عرضه مسکن، قیمت ها به صورت خودکار کاهش می یابد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین سقف قیمت اجاره مسکن نه تنها موجب ساماندهی بازار نمی شود، بلکه بر تلاطمات این حوزه خواهد افزود، کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار مسکن جدید نیاز دارد تا زوج های جوان، مسکن خود را تأمین کنند، بنابر این استراتژی دولت باید افزایش عرضه مسکن باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین