معاون اوقاف و امورخیریه خوزستان : مساجد و بقاع متبرکه تعطیل خواهند ماند

معاون اوقاف و امورخیریه خوزستان :  مساجد و بقاع متبرکه تعطيل خواهند ماند

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه خوزستان گفت: مساجد و بقاع متبرکه و زیارتی خوزستان همچنان به دلیل مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بسته خواهد بود.
حجت‌الاسلام فائر فائزی افزود: هرگونه تصمیم برای بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه خوزستان به مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه در نشست اخیر ستاد استانی مبارزه با کرونا موضوع بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه و زیارتی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مطرح شد ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا در خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز ، بعید به نظر می رسد در هفته‌های آینده مساجد و بقاع زیارتی بر روی مردم باز شود.
معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف و امورخیریه خوزستان با اشاره به نگرانی ناشی از شکل گیری موج دوم شیوع ویروس کرونا در خوزستان و رعایت نکردن موارد پیشگیری از این بیماری در مجامع عمومی و بازار گفت: خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در مساجد به مراتب کمتر از سایر مکان‌های عمومی است ولی با این حال ما ملزم به رعایت مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا هستیم.
حجت الاسلام فائزی در ادامه با بیان اینکه بازکردن درهای مساجد خلاف است و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند افزود: برخی محلات شهر اهواز و مناطق روستایی و شهری خوزستان بدون توجه به مقررات ، اقدام به بازگشایی مساجد برای برپایی نماز کردند که این خلاف است و نباید چنین اتفاقی افتد.
وی گفت: مساجد استان‌هایی که وضعیت سفید از نظر شیوع بیماری کرونا دارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شوند ولی در خوزستان با توجه به نگرانی شدید ، بعید است چنین اتفاقی در هفته‌های آینده رخ دهد.
مساجد و بقاع متبرکه خوزستان نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸ با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شد و همه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در آنان متوقف شد. با اجرای طرح مواسات و کمک مومنامه ، برخی هیات‌های مذهبی و جهادی در مساجد اقدام به بسته‌بندی کمک‌های غذایی و معیشتی کردند.
حرم‌های مطهر رضوی و فاطمه معصومه(س) در مشهد و قم نیز همچنان بر روی زائران مشتاق بسته‌اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین