کاهش ۵ درصدی سزارین با اجرای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان

کاهش 5 درصدی سزارین با اجرای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان

ایرج نظری اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا پایان تیرماه سال جاری در مجموع پنج درصد عمل سزارین در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کاهش یافته و این نشان دهنده آن است که ما در این زمینه در استان یک و نیم درصد از طرح نیز جلوتر هستیم.
وی افزود: خوشبختانه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که طرح تحول نظام سلامت در استان به خوبی اجرا شده و مردم در زمینه عدم مراجعه به بیرون از بیمارستان برای تهیه دارو و لباس با اجرای این طرح رضایتمندی ۱۰۰ درصدی دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشک جندی شاپور اهواز اضافه کرد: مهمترین مشکل در اجرای طرح تحول نظام سلامت کمبود نیروی متخصص درمانی است که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.
نظری، یکی از مهمترین مشکلات درمانی در شهرهای استان را نبود پزشک متخصص و نیروهای حرفه‌ای درمانی عنوان کرد و تصریح کرد: این مشکل در شهر‌های کمتر توسعه یافته استان نمود بیشتری دارد زیرا پزشکان انگیزه‌ای برای حضور در این شهرها ندارند.
وی ادامه داد: البته در قالب طرح ماندگار برای حضور پزشکان و کادر درمانی متخصص مزایای مالی پیش‌بینی شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشک جندی شاپور اهواز در پایان افزود: امیدورایم با اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت دغدغه‌های مردم در زمان مراجعه به مراکز درمانی به حداقل رسیده و مردم در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین