استاندار خوزستان : موکب‌ها اجازه پخش چای و قهوه را ندارند

استاندار خوزستان : موکب‌ها اجازه پخش چای و قهوه را ندارند

استاندار خوزستان گفت: مردم با شعور دینی و مذهبی بر شور به سیدالشهدا بی افزایند و اگر نکات بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنیم، باید منتظر طغیان بیماری در استان باشیم.
غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی کرونا، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزیر بهداشت، استان خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌های درگیر با ویروس کرونا، جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است و در شرایط فوق‌العاده خوبی قرار دارد.
استاندار خوزستان افزود: باوجود اینکه تعداد بیماران شهرهای مسجدسلیمان و آقاجری، چندان بالا نیست اما این دو شهر همچنان در شرایط قرمز به سر می‌برند، ولی به‌طور کلی استان خوزستان، در شرایط سفید قرار دارد و به‌منظور بازگردانی این دو شهر به شرایط عادی، مقرر شد که آرامستان ها و مراسماتی که منجر به شکل‌گیری تجمعات می‌شوند، به حالت تعلیق درآیند.
نماینده عالی دولت در استان، گفت: در حال حاضر آمار بستری‌ها در خوزستان، کمتر از تعداد نفرات ترخیصی شده هستند و تعداد بیماران عادی، بیماران ICU و آن دسته از مبتلایانی که با دستگاه‌های ونتیلاتور نفس می‌کشند روند کاهشی به خود گرفتند و این امر باعث کم شدن تعداد فوتی‌ها شده است.
شریعتی تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی ناپایداری و شکنندگی شرایط موجود، دلیل بر ویروسی بودن این بیماری دارد، که شکنندگی و پایداری آن، وابسته به نوع رفتار شهروندان در جامعه است. اگر نکات بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنیم، باید منتظر طغیان بیماری در استان باشیم اما در صورت رعایت نکات بهداشتی، می‌توان روند پیشرفت و گسترش بیماری را کنترل کرد، در نتیجه حفظ شرایط و پایداری وضعیت استان، به نحوه رفتار ما در مواجهه با ویروس بستگی دارد.
او با یادآوری فرارسیدن روزهای محرم اضافه کرد: باید در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین (ع) را پاس بداریم و به نحوی رفتار کنیم که شاهد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم.
استاندار خوزستان تقاضا کرد: از مردم می‌خواهیم که با رعایت دستورالعمل‌ها، نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به عزاداری در محیط‌های باز بپردازند و با شعور دینی و مذهبی بر شور و ارادت خویش به عزاداری سیدالشهدا بی افزایند تا بتوان همچون روز عرفه و عید غدیر خم، شاهد عدم ابتلای شهروندان به این بیماری باشیم.
جدی شمردن دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و لزوم عمل به آن‌ها از دیگر نکات عنوان شده از سوی استاندار بود که آن را حکم قانون کشور خطاب کرد و بار دیگر تأکید و یادآوری کرد که موکب‌ها اجازه توزیع و پخش نذورات ( چای، قهوه، خرما و…) ندارند. به‌منظور نظارت بر اقدامات موکب‌ها، اکیپ‌های نظارتی از سوی فرمانداری‌ها تشکیل و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد خواهد شد.شریعتی خاطرنشان کرد: از نظر تأمین و نیاز استان به ماسک، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و به تعداد کافی در داروخانه‌ها ماسک وجود دارد اما مقرر شده است که علاوه بر آن، تعداد بیشتری وارد استان شود. وی در پایان گفت: از مردم خواهشمند هستیم که از ماسک استفاده کنند و نوع آن چندان ملاک نیست و حتی ماسک ساده و ارزان هم نیز می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس، مؤثر واقع شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین