سخنگوی مبارزه با کرونا در استان : وضع خوزستان بدتر خواهد شد

سخنگوی مبارزه با کرونا در استان :  وضع خوزستان بدتر خواهد شد

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان ضمن ابراز نگرانی از روند رو به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان تصریح کرد: اگرمردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضع خوزستان از نظر شیوع کرونا به مراتب بدتر خواهد شد.
رضا نجاتی با بیان اینکه هرگونه تصمیمی که با مشارکت وهمراهی مردم نباشد به سرانجام و نتیجه مطلوب نخواهد رسید افزود: تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا بر روی بستن بوستان‌ها، تعطیلی مراکز آموزشی و برپا نشدن هرگونه تجمع به خصوص نماز جمعه در نقاط قرمز متمرکز است.
وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای محدودیت ترددهای شهری، برون شهری یا تعطیلی اداره‌ها در خوزستان گرفته نشده است افزود: اجرای هرگونه برنامه پیشگیری از کرونا در استان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان گفت: ابتکارعمل استانی و اثرگذاری بیشتر تصمیم ها، منوط به تمرکززدایی و افزایش اختیارات ستاد استانی براساس یک چارچوب مشخص تعریف شده است.
نجاتی افزود: اگرچارچوب و ملاک‌هایی برای دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز تعریف شود و بر اساس همان ملاک‌ها، برنامه‌های پیشگیری یا محدودیت‌ها بدون اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت و زمان نیز از دست نخواهد رفت. وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا، بستری و فوتی‌ها احتمال برقراری دوباره محدودیت‌های تردد در خوزستان را رد نکرد.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان در ادامه با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است افزود: محدودیت باشد یا نباشد مردم باید رعایت کنند حتی زمانی که خوزستان وضعیت سفید داشته باشد. نجاتی هشدار داد: مردم باید خطر مرگبار کرونا را جدی بگیرند، جان خود و دیگران را با بی توجهی و فراموشی به خطر نیندازند و بدانند قطع زنجیره شیوع کرونا مستلزم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که بارها توسط رسانه ها مطرح شده است.
وی به خستگی و فرسودگی کادر درمانی بیمارستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود: میزان تاب آوری کادر درمانی با موج دوم کرونا، رو به کاهش است و باید همه ما درک کنیم که بهترین کمک به کادر درمانی، جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
نجاتی تاکید کرد چنانچه شهروندان خوزستانی نسبت به مخاطرات شیوع ویروس کرونا کم توجهی یا بی‌توجهی کنند و شیوه‌نامه های بهداشتی را به کار نبندند اقدام‌های سختگیرانه تنها راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود خواهد بود. خوزستان از یک ماه پیش، پس از یک دوره کوتاه سفید، در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین