برای پیشگیری از خودکشی ؛ قرص های برنج باید جمع‌آوری شوند

برای پیشگیری از خودکشی ؛ قرص هاي برنج بايد جمع‌آوری شوند

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه دسترسی به ادوات خودکشی و به ویژه قرص برنج باید محدود شود، از کاهش ۳۰ درصدی خودکشی‌ها با ممنوعیت فروش این قرص خبر داد.
میرمحمد صادقی مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره پیشگیری از وقوع خودکشی در بین نوجوانان گفت: برای پیشگیری از خودکشی اقدامات متفاوتی باید انجام شود از جمله راه‌اندازی و تقویت خط‌های کمک مانند ۱۴۸۰ یا خط‌های بحران مانند ۱۲۳ اورژانس اجتماعی.
وی ادامه داد: همچنین باید به معلمان آموزش دهیم که متوجه افکار خودکشی و تغییر حالتی که در زندگی دانش آموزان رخ می‌دهد مانند افت تحصیلی دانش آموزان باشند. افت تحصیلی در بسیاری از مواقع یکی از نشانه‌های افسردگی است و شاخص بسیار خوبی برای شناسایی مشکلات دانش آموزان است. وقتی دانش‌آموزی دچار افت تحصیلی می‌شود به این معنی است که دچار مشکلاتی شده و ذهنش درگیر موضوعات دیگری شده است، بنابراین باید مراقب این موضوع باشیم و معلمان از این نظر در خط مقدم قرار دارند.
* بیشترین میزان خودکشی در سنین بلوغ و جوانی است
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشترین میزان خودکشی در سنین بلوغ و جوانی یعنی بین ۱۵ تا ۲۵ سال است، تصریح کرد: جوان‌ها و نوجوانان در این سنین احتمال اقدام به خودکشی دارند و باید سطح آگاهی خانواده و دانش‌آموزان را ارتقا دهیم. وقتی افکار خودکشی به یک شخص حمله می‌کند آن فرد در معرض این افکار قرار می‌گیرد و تصور می‌کند هیچ کاری را نمی‌توان کرد در صورتی که راه‌های درمانی بسیار زیادی برای جلوگیری از افکار خودکشی وجود دارد.
* لزوم محدود کردن دسترسی به ادوات خودکشی
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشورخاطرنشان کرد: فردی که درگیر افکار خودکشی است و تحت استرس قرار دارد و دچار افسردگی است، نباید تنها بماند؛ بنابراین روابط اجتماعی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. به ویژه برای افرادی که در گذشته اقدام به خودکشی کرده‌اند، چراکه این افراد بسیار در معرض خطر خودکشی مجدد قرار دارند. بنابراین این افراد نباید رها شوند و باید در حلقه‌های اجتماعی پذیرفته شوند و خانواده و خویشاوندان نباید این فرد را تنها گذاشته و از طرفی دسترسی این افراد به دارو و یا ادوات خودکشی باید محدود شود.
* قرص برنج مهمترین ابزار خودکشی
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل در جامعه که در زمینه خودکشی بسیار اهمیت دارد، جمع‌آوری ابزارهای خودکشی است. در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای خودکشی قرص برنج است و این قرص باید از جامعه ما جمع آوری شود و کسی که قرص برنج را می‌فروشد، باید بداند که در مرگ افراد شریک است. در حال حاضر از قرص برنج برای جلوگیری از آفت برنج استفاده نمی‌شود.
اگر کسی قرص برنج می‌فروشد باید بداند فردی که آن را خریداری می‌کند به قصد خودکشی این قرص را تهیه می‌کند. قرص برنج در جامعه ما بسیاری از خودکشی‌ها را مدیریت می‌کند، بنابراین از همه افرادی که در این زمینه مسئولیت دارند، تقاضا دارم برای پیشگیری از خودکشی فروش قرص برنج را ممنوع کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین