جو بایدن کارنامه‌ای سیاه و ضدایرانی دارد ؛ سگ زرد برادر شغال

جو بایدن کارنامه‌ای سیاه و ضدایرانی دارد ؛ سگ زرد برادر شغال

و مواضع او در ابراز خرسندی پس از ترور سردار سلیمانی تا گرفتن عکس یادگاری با جیسون رضائیان، جاسوس آمریکایی، نشان‌دهنده تداوم این روند در سمت ریاست‌جمهوری است.
به گزارش آنا، جو بایدن دموکرات شامگاه شنبه، پس از کسب بیش از ۲۷۰ رأی الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواهش را از سر راه برداشت تا با ۷۷ سال سن، لقب مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را نیز کسب کند.
این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی ۳۶ سال از عمر خود را سناتور بود و هشت سال در دولت باراک اوباما، سمت معاونت وی را برعهده داشت.
* فعال شدن جریان تحریف در داخل کشور
از نخستین روزهایی که موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح و بایدن به‌عنوان گزینه دموکرات‌ها انتخاب شد، برخی جریان‌های هم‌سو با غرب در داخل کشور تلاش کردند از گرگ پیر آمریکا فرشته نجات بسازند؛ آن هم با توجه به خصومت‌هایی که از آمریکا و اروپا در زمینه برجام دیده بودند.
جریان غرب‌گرا بسیاری از سرمایه‌های خود را بر مذاکره با آمریکا گذاشت و در حوزه رسانه‌ای تلاش کرد از مذاکره با غرب تعبیر «پلی به سوی بهشت» داشته باشد.
آیت‌ا… خامنه‌ای (مد)، رهبر معظم انقلاب اسلامی اما از مذاکره و توافق با آمریکا با عنوان «خسارت محض» استفاده کردند.
در روزهای اخیر «جریان تحریف» در کشور بار دیگر به تکاپو افتاده‌اند تا پس از ناکامی در برجام، پیروزی بایدن را در انتخابات آمریکا به سود نظام جلوه دهند و دست‌های پشت‌پرده، قیمت‌ها را کاهش دادند تا در ادامه این تئوری را مطرح کنند که با انجام توافقی دیگر با آمریکا، امکان ارزان شدن بیشتر کالاها و اجناس و در نتیجه رشد اقتصادی کشور وجود دارد.
* بایدن؛ شریک دزد و رفیق قافله
جو بایدن برخلاف ظاهر آرام و خندان خود، مشی استبدادی دارد و حتی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: من یک صهیونیست هستم. نیازی نیست که برای صهیونیست بودن یهودی باشی.
علاوه بر این، وی در دورانی که معاون اوباما بود از اینکه هم‌سو بودن مواضع خود را با دشمنان ایران نشان دهد، ابایی نداشت. جو بایدن حتی در آمریکا با جیسون رضائیان، جاسوس آمریکایی سلفی گرفته است.
* حمایت بایدن از اقدام علیه ایران
برای اطلاع کسانی که بایدن را فرشته نجات اقتصاد ایران، عامل رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام می‌پندارند، کافی است به مواضع اخیر وی نگاهی بیندازیم.
بایدن دو ماه پیش در یادداشتی که پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره برنامه سه‌مرحله‌اى این نامزد دموکرات‌ها در قبال ایران منتشر کرد، از راه‌های هوشمندانه‌تری براى سخت‌گیرى علیه ایران سخن به میان آورد. این یادداشت آشکارا نشان می‌دهد هیچ اختلاف مواضعی میان بایدن و ترامپ و به‌طورکلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا در قبال تهران بر سر اصل فشار و اقدام علیه ایران وجود ندارد.
بایدن تأکید می‌کند نه‌تنها دموکرات‌ها به فکر کاهش فشار بر ایران نیستند، بلکه به‌دنبال شدیدترین فشارها علیه مردم ایران هستند و در این مسیر صرفاً به راهکارهای هوشمندانه‌تر می‌اندیشند!
نکته‌ای که می‌تواند برای «ستادهای انتخاباتی دموکرات‌ها در ایران» و غرب‌گرایان محل تأمل باشد، این است که بایدن برخلاف تصور آن‌ها به گزینه نظامی علیه ایران تمایل نشان داده و حتی ایران را به ساخت بمب اتمی متهم کرده است.
وی در دورانی که معاون اول رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بود اعتقاد داشت: در صورت لزوم، آمریکا مخاطرات ورود به جنگ با ایران را می‌پذیرد.
بایدن با تأکید بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: حمله به ایران مخاطره‌ای است که هنوز هم امکان دارد آن را بپذیریم. ما همچنان که توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کنیم، بر عمق روابط خود با اسرائیل و دیگر متحدان منطقه‌ای نیز می‌افزاییم.
بایدن حمله به ایران را موضوعی ساده، کوچک یا قابل پیش‌بینی نمی‌داند، ولی معتقد است این اتفاق اگر لازم باشد، رخ می‌دهد تا به اصطلاح جلوی دستیابی ایران به بمب اتمی گرفته شود.
* بایدن به‌دنبال محدود کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران
بایدن در همین یادداشت گریزی به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران می‌زند و با ادعای اینکه ایران فعالیت‌هایی ثبات‌زدا دارد، می‌گوید: به عملکردمان در زمینه عقب راندن فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد.
آمریکا با اسرائیل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا مطمئن شود می‌تواند از خود در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش دفاع کند. ما به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق‌بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم.
وی افزود: با متحدان خود همکاری می‌کنیم تا مفاد توافق هسته‌ای را تقویت، تمدید و دیگر موضوعات موردنظر را نیز برطرف کنیم. این شامل همکاری مجدانه برای آزادی آمریکایی‌هایی که غیرعادلانه (در ایران) بازداشت شدند، می‌شود. همچنین با شرکای خود کار می‌کنیم تا تنش‌ها را کاهش و به مناقشات منطقه‌ای پایان دهیم که شامل جنگ در یمن نیز می‌شود.
بایدن در شب شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اظهاراتی گفت: هیچ آمریکایی به خاطر کشته شدن قاسم سلیمانی ناراحت نخواهد شد و می‌بایست در دادگاه به‌خاطر جنایت‌هایش علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بی‌گناه در منطقه بازخواست و محاکمه می‌شد.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین