گزارش روزنامه نسیم خوزستان از حوادث و درگیری های اخیر شهرهای خوزستان؛ نباید مردم وفادار و معاندین را با یک چوب زد

گزارش روزنامه نسيم خوزستان از حوادث و درگيري هاي اخير شهرهاي خوزستان؛ نبايد مردم وفادار و معاندين را با يك چوب زد

اعتراض به بی عدالتی و تبعیض، نشانه مخالفت با نظام نیست

 

محمود نوری : ممنوعیت کشت شلتوک برای کشاورزان خوزستانی ولی آزاد بودن کشت برای دیگر استان آزار دهنده است

 

سید محمدجواد رضوی : اطلاق اعتراضات به قوم خاص صحیح نیست

 

جوان ۳۲ ساله اهوازی : برخورد خشن نیروی انتظامی ناعادلانه است

 

یکی از ساکنین شلنگ آباد : نیروی انتظامی باید جلوی مسئولان فاسد و ناکار آمد بایستد نه جلوی مردم

 

صف مردم وفادار و همیشه در صحنه خوزستان از صف معاندان و آشوبگران جدا است و نباید در برخورد انتظامی و امنیتی همه را بایک چوب زد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وضعیت خشکسالی و کم آبی درد و رنج بسیاری را برای مردم، کشاورزان و دامداران استان خوزستان به وجود آورده است. تونل های عظیم انتقال آب از سرشاخه های کارون و کاهش بارندگی مشکلات را دوچندان کرده و موجب نابودی نخیلات، تالاب ها و تلف شدن دام ها شده تا جایی که در فضای مجازی با تصاویر دلخراش و دردناکی از اتفاقات مواجه هستیم. دیدن زنان و کودکانی که دبه به دست یا بر روی سر، به دنبال آب برای آشامیدن هستند، واقعا تکان دهنده است، اما مسئولان با بی توجهی از کنار این تصاویر رد می شوند تا اینکه صبر مردم مظلوم و محجوب به سر آمد و دیگر نتوانستند در برابر این تبعیض ها و سوءمدیریت ها سکوت کنند به همین دلیل مردم خوزستان به ویژه مردم شهرستان دشت آزادگان، سوسنگرد، هویزه، اهواز، شادگان، ایذه وچند شهر دیگر جهت مطالبه به حق خود به خیابان ها سرازیر شدند تا بتوانند مشکلات خود را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانند.

در این میان عده ای از این شرایط سوءاستفاده کردند و با دادن شعارهای ضد نظام قصد موج سواری از این وضعیت را داشتند اماصف مردم وفادار و همیشه در صحنه خوزستان از صف معاندان و آشوبگران جدا است و نباید در برخورد انتظامی و امنیتی همه را بایک چوب زد.

در این میان علاوه بر مشکلاتی که مردم بخاطر آنها معترض شدند، نسبت دادن القابی همچون ضد انقلاب و “وهابی”، مردم شریف،نجیب و ولایتمدار خوزستان را آزرده خاطر کرد چرا که حق این شهروندان رنج دیده این نیست که بجای گوش شنوا بودن برای شنیدن دردهایشان و التیام بخشیدن به آنان اینگونه ناجوانمردانه رفتار کنیم.

برخورد خشن، استفاده از گاز اشک آور و تیراندازی هفته پر التهاب و توام با نگرانی ایجاد کرده بود.

شهروندان اهوازی به ویژه ساکنان مناطق محروم از جمله منطقه شلنگ آباد که تعدادی از معترضان در این منطقه تجمع می کردند، از استنشاق گاز اشک آور که بیش اندازه در آنجا استفاده شده بود گلایه مند بودند.

در این گزارش نظرات برخی شهروندان و مسئولان راخواهید خواند ؛

 

* آزاد بودن کاشت شلتوک در دیگر استان ها برای خوزستانی ها آزار دهنده است

محمود نوری، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اهواز در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: شرایط خشکسالی در کل کشور حاکم است و عدم بارندگی های شدید نیز ظرفیت آبی کشور به ویژه خوزستان را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد این مسائل مربوط به ناکارآمدی های مدیران است، گفت: قطعا در عملکرد مدیران، ناکارآمدی وجود دارد. شرایط اقلیمی نامناسب نیز در بوجود آمدن وضعیت کم آبی خوزستان تاثیر گذار است و عدم بارندگی ها موجب کاهش آب پشت سدها شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اهواز ادامه داد: برخی ادعا می کنند که کاشت شلتوک موجب کم آبی در خوزستان شده و نباید کاشت شلتوک در استان صورت گیرد و برخلاف این ادعا در استان های دیگر کاشت شلتوک انجام می شود و این ضد و نقیض ها آزار دهنده است.

وی توضیح داد: زمانی که اقدامات صورت گرفته مسئولان در زمینه آب و وعده هایی که دادند مشکل گشا نباشد، به طور طبیعی باید انتظار نارضایتی و اعتراضات را داشته باشیم و این اعتراضات ادامه پیدا می کند.

نوری با اشاره به تجربه خود در زمینه انتظامی امنیتی عنوان کرد: بعضی اوقات اقداماتی که نیروی انتظامی انجام می دهد اقدامات پیشگیرانه می باشد تا زمینه‌ای برای ورود و سواستفاده معاندین با توجه به فعالیت شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی که هدفمند در آستانه دولت جدید با توجه به رویکرد متفاوت با دولت گذشته سعی در ایجاد چالش کنند، نباشد.

وی افزود: در اعتراضات پیش آمده عده ای هدفمند جهت جریان سازی ضد انقلاب و اکثریت مردم به دلیل مطالبات به حق در خیابان ها تجمع می کنند. معاندین سعی می کنند در این میان خونی ریخته شود تا این جریان و اعتراضات ادامه دار شود و نیروی انتظامی در چنین شرایطی سعی می کنند در جرقه اول از تجمعات جلوگیری کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اهواز بیان کرد: فضا، فضای شفافی نیست و نمی توان برخورد نیروی انتظامی را عناد نامید و برخورد نیرویانتظامی صرفا پیشگیرانه است.

 

* اطلاق اعتراضات به قوم خاص صحیح نیست

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با بیان اینکه در جامعه اسلامی مردم حق دارند مطالبه خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح کنند، گفت: نیروی انتظامی و حفاظتی با افرادی که به صورت مسالمت آمیز حق خود را مطالبه می کنند، برخورد خشنی ندارد. ضمن اینکه باید سعی شود، معاندین از اعتراضات سواستفاده نکنند به دلیل اینکه در جامعه ما افرادی هستند که از هر اعتراض مدنی و مطالبه به حق مردم، می خواهند موج سواری کنند.

سید محمدجواد رضوی با بیان اینکه مطالبه حق‌آبه، مطالبه همه مردم خوزستان است و مربوط به قومیت خاصی نمی شود، افزود: همه مردم خوزستان از جمله پایین دست کرخه، کارون و زهره اکنون با کمبود آب و بی آبی درگیر هستند و اطلاق اعتراضات به قوم خاص مطلقا صحیح نیست و چنین چیزی نبوده است.

وی با بیان اینکه نباید فضا برای معاندان و افراد ضد انقلاب فراهم شود تا بتوانند سؤاستفاده کنند، تاکید کرد: با اعتراضات مسالمت آمیز کسی مشکل ندارد اما ما ظرفیتی هایی داریم و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی و دیگر شخصیت های برتر استانی و کشوری از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و تشخیص مصلحت نظام خوزستانی هستند و می توانیم از این طریق مطالبه قانونی خودت را به دیگر مسئولان برسانیم.

 

* برخورد خشن نیروی انتظامی ناعادلانه است

محمد. س جوان ۳۲ ساله ساکن منطقه شلنگ آباد در گفت وگو با خبرنگار نسیم خوزستان درباره تجمع معترضان گفت: ۲۴ تیرماه اعتراض و مطالبه مردم دشت آزادگان و هویزه به دلیل خشکی هورالعظیم و از بین رفتن گاومیش ها شروع شد و این اعتراضات از یک شهرستان به شهرستان های دیگر رسید و استانی شد و این حق ما است که بخواهیم در رفاه زندگی کنیم و مشکلی نداشته باشیم اما متاسفانه به خوزستان و به ویژه مردم زحمت کش استان ظلم شده به این دلیل که کمترین امکانات را هم برای یک زندگی ساده ندارند. آب یک مسئله حیاتی برای خوزستانی ها می باشد چون اکثرا کشاورز یا دامدار هستند. ما برای مطالبه به حق خود در خیابان تجمع کردیم ما خواسته غیرمعقول نداشتیم ما فقط آب سالم برای آشامیدن و کشاورزی و دام ها میخواهیم. آب کارون را به دیگر استان ها منتقل می کنند اما مسئولان این مسئله را انکار می کنند اگر انتقالی صورت نگرفته کارون قدیمی کجاست؟ چرا الان تبدیل به جزیره شده؟ تالاب هورالعظیم چرا باید خشک شود و همه زندگی، کار و دام مردم هور نابود شود؟

وی با گله مندی از نیروی انتظامی ادامه داد: ما از وظیفه نیروی انتظامی اطلاع داریم ولی برخورد خشن با مردم واقعا غیر عادلانه است بنده شاهد تیراندازی نیروی انتظامی بودم چرا باید جواب مطالبه به حق ما تیراندازی و استفاده از گاز اشک آور باشد. تمام ساکنین این منطقه از گاز اشک آور دچار حساسیت شدند. مادرم، زن بزرگ سالی است و بخاطر گاز اشک آور که زیاد در منطقه زدند حساسیت شدید چشمی پیدا کرد. این برخورد نیروی انتظامی ظلم دیگری است به خوزستانی ها چون اجازه نمی دهند مطالبه کنیم و ما را به سکوت مجبور می کنند. بیشتر استان ها و کلان شهرها وضعیت بسیار بهتر از ما دارند اما خوزستان که خود به نوعی گنج است مورد ظلم و بی توجهی مسئولان قرار گرفته. مسئولان مرفه درد ما را درک نمی کنند.

 

* نیروی انتظامی باید جلوی مسئولان فاسد و ناکار آمد بایستد نه جلوی مردم

خانم ۵٠ ساله از ساکنان ۶٠ متری منطقه شلنگ آباد گفت: روزهای سختی گذراندیم و مدام نگران فرزندانم بودم که بیرون نروند یا به آنها تیراندازی نشود.

وی با بیان اینکه جوانان ما ممکن است تحت تاثیر کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی قرار بگیرند، بیان کرد: جوانان خوزستان وفادار و سختی کشیده هستند اما برخی افراد ذهن آنان را تحریف می کنند و باعث ایجاد شورش میان معترضان می شوند. ما باید جوانان خود را آگاه کنیم و بهترین راه این است که مسئولان به طور مستقیم و بدون دادن وعده های کذب و پوچ با مردم صحبت کنند. حق ما است که بدانیم بر سر آب رودخانه های خوزستان چه بلایی نازل شده و چرا خشک شدند.

وی درباره برخورد نیروهای انتظامی گفت: نیروی انتظامی توانست وضعیت را کنترل کند اما متاسفانه نیروی انتظامی با کسانی که فقط نظاره گر معترضان بودند رفتار خوبی نداشت و تهدید به تیراندازی می کرد و یا گاز اشک آور میزد. ما ادعا می کنیم که همیشه همراه حق هستیم الان حق با مردم خوزستان نیست که حق خود که همان تامین آب است را مطالبه می کنند. یک عده جوان گمراه شعار ضد انقلاب دادند، گناه بقیه مردم که فقط بخاطر حق خواهی بیرون آمدند چیست؟ مردم با این همه مشکلات اقتصادی و سختی زندگی فقط دنبال رفاه و مخالف شورش و افراد ضد انقلاب هستند. ما از قدیم تا کنون انقلابی هستیم و فرزندانمان هم انقلابی بزرگ شدند اما به تفرقه رفاهی که بین استان خوزستان و دیگر استان ها است اعتراض می کنند. پدران و برادران ما جنگیدند که ایران راحت زندگی کند اما کسی به فرزندان خوزستان توجه نمی کند و برای آبادی و رفاه مردم مظلوم خوزستان نمی جنگد. نیروی انتظامی باید جلوی مسئولان فاسد و ناکار آمد بایستد نه جلوی مردم که حق خود را می خواهند.

 

در پایان …

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، به دلیل سالها سوء مدیریت، بی توجهی رئیس جمهورهای گذشته (پیش از آیت الله رئیسی) به حیاتی ترین استان کشور، تحمیل و انتخاب مدیران ضعیف و ناتوان برای خوزستان و عدم اتحاد نمایندگان مجلس برای حل مشکلات خوزستان،کاسه صبر مردم این استان را لبریز کرده است و این بار شهروندان فهیم خوزستان محکم پای مطالبه به حق خود ایستاده اند و باید رئیس جمهور جدید و مقامات عالی رتبه اتفاقات اخیر خوزستان را جدی بگیرند و برای رفع این معظلات اقدامات فوری انجام دهند تا دیگرشاهد تکرار حوادث تلخ و ناگوار در این استان ولایتمدار نباشیم، نیروی انتظامی نیز باید همراه مردم باشد تا این مطالبه به صورت مسالمت آمیز به گوش مقامات برسد. برخورد با معترضان همراه با حفظ حقوق شهروندی باشد و باید در نظر داشته باشیم، صف معترضان که همان مردم مظلوم و وفادار به نظام و انقلاب هستند از صف آشوبگران و تخریب کنندگان جدا است.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین