رشد ۳ برابری تولید میگو در خوزستان/صادرات ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان

رشد 3 برابری تولید میگو در خوزستان/صادرات ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سطح زیر کشت میگو ۲ برابر شده و تولید میگوی استان با رشد ۳ برابری به ۸۰۰ تن رسیده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان به نقل از جهاد کشاورزس استان، فتح الله ابوعلی اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی، زیر کشت میگو رفته است که حدود ۳۳۰ هکتار از این اراضی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان و ۷۵ هکتار در شهرستان خرمشهر و سایر اراضی به صورت انفرادی در دیگر مناطق استان واقع شده است.

وی افزود: پرورش میگو در خوزستان از دهه ۷۰ در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان آغاز شد و بنا به دلایل مختلف، این مجتمع چندین سال از شرایط مناسب تولید خارج شده بود.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر، شرایط بسیار خوبی ایجاد شد به نحوی که امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت ۲ برابر شده و تولید میگوی استان با رشد ۳ برابری به  ۸۰۰ تن رسیده است.

وی عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان به بازارهای هدف منطقه از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا صادر می‌شود و امیدواریم با عضویت ایران در پیمان شانگهای شاهد افزایش روند صادرات در کشور باشیم.

ابوعلی، از اجرایی شدن طرح “تولید قراردادی آبزیان” در سال جاری خبر داد و افزود: تمامی مراحل تولید آبزیان در قالب یک فرایند جامع و منسجم تدوین خواهد شد تا تولیدکنندگان نگرانی از بابت تامین نهاده‌ها و فروش تولیدات خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین