سمینار بررسی چالش‌های زیست‌محیطی کارون برگزار می‌شود

سمینار بررسی چالش‌های زیست‌محیطی کارون برگزار می‌شود

محمد بافقی‌زاده، مدیر امور علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون درباره این سمینار اظهارکرد: در این سمینار موضوعاتی از جمله بررسی حداقل نیاز آبی زیست‌محیطی سامانه کارون بزرگ، فعالیت‌های زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، نقش سدها در کاهش میزان دبی آب کارون، بررسی تغییر الگوی کشت بر کمیت و کیفیت آب رودخانه کارون، انتقال آب از سرشاخه‌های کارون با پیامد خشکسالی مصنوعی و کاهش شدید آب، تبعات زیست محیطی کاهش آب رودخانه کارون در پایین دست، یون نیترات و اثرات آن بر کیفیت رودخانه کارون و راهکار‌های جلوگیری از آن، بررسی منابع ورود مواد مغذی(ترکیبات ازته و فسفره) به رودخانه کارون، اثرات زیست محیطی و بهداشتی آن‌ها و راهکارهای کاهش و حذف آن‌ها بررسی می‌شود.
وی افزود: در ضمن از مسئولانی مانند مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان، معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع‌جانبی و مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جهت سخنرانی دعوت شده است.
بافقی‌زاده بیان‌کرد: اعضای کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون، اساتید دانشگاه و پژوهشگران متخصص در مطالعات بهداشت آب و مدیران و نمایندگان ادارات و سازمان‌ها مرتبط با حوزه رودخانه کارون، از شرکت‌کنندگان در این سمینار هستند.
علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با اولویت در این سمینار علمی می‌توانند تا ۲۶ آبان‌ماه به وب‌سایت کنفرانس ملی رودخانه کارون به نشانی www.karoon1393.ir مراجعه کنند. به شرکت‌کنندگان در این سمینار گواهی‌نامه شرکت در سمینار بررسی چالش‌های زیست محیطی رودخانه کارون اعطا می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین