معاون دادگستری خوزستان خبر داد: ۸۰ درصد طلاق‌ها در دوران عقد اتفاق می‌افتند/ بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی در خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خوزستان گفت: مدیران استانی در سال‌های گذشته بیشتر به دنبال مسائل عمرانی و آبادانی استان خوزستان بوده‌اند تا مسائل فرهنگی و اگر توجه بیشتری به مسائل فرهنگی استان می‌شد، شاید امروز شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و برخی جرائم ناشی از این آسیب‌ها نبودیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان،  به نقل از دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در بازدید از یکی از مراکز مشاوره استان اظهار داشت: اعتقاد ما بر مصالحه در امور خانوادگی است به جز زوجینی که قابل بازگشت به زندگی مشترک نیستند. آن چه برای ما اهمیت دارد این است که مراکز مشاوره وظایف خود را به درستی انجام دهند و جلسات مشاوره را به نحو احسن برگزار کنند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر ما این است که افرادی که نمی‌توانند با یکدیگر سازش کنند و حکم طلاق برای آنان صادر می‌شود، با کمک مشاوران این مراکز بتوانند برای زندگی بعد از طلاق آماده شوند و آسیب‌های کمتری در این زمیه ببینند.

امانت بهبهانی با بیان اینکه برنامه غربالگری مراکز مشاوره خانواده در استان خوزستان آغاز شده است و از آن جایی که برخی از این مراکز از نظر ارائه مشاوره دچار ضعف‌هایی هستند، نیاز به اقدامات اصلاحی احساس می‌شود، گفت: در این غربالگری باید مراکز ضعیف حذف و مراکز قوی‌تر جایگزین آن‌ها شوند اما بهترین رویکرد از نظر این معاونت، افزایش مطالعه مشاوران خانواده و به روز کردن اطلاعات آن‌ها است و باید در این زمینه نهضت مطالعه و پژوهش به راه افتد.

وی تصریح کرد: مدیران استانی در سال‌های گذشته بیشتر به دنبال مسائل عمرانی و آبادانی استان خوزستان بوده‌اند تا مسائل فرهنگی و اگر توجه بیشتری به مسائل فرهنگی استان می‌شد، شاید امروز شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و برخی جرائم ناشی از این آسیب‌ها نبودیم.

امانت بهبهانی گفت: بیش از ۸۰ درصد طلاق‌ها در دوران عقد اتفاق می‌افتند که ۳۵ درصد آن‌ها در شش ماه اول این دوران است.

امانت بهبهانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تقویت نهاد خانواده از طریق ارائه آموزش در این زمینه، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، سن استفاده از فضای مجازی در کشور بسیار پایین آمده است اما برای استفاده از این فضا هیچ برنامه‌ای در کشور وجود ندارد این در حالی است که در کشورهای پیشرفته برای سنین مختلف در استفاده از اینترنت، حد و مرز و محدودیت‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین