معاون متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان: حضور دانش آموزان اجباری است

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان: حضور دانش آموزان اجباری است

ناصر علی‌فر، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خورستان درباره بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و همچنین براساس شیوه نامه و دستور العملی که وزارت آموزش و پرورش ارسال کرد، از روز ۱۴ فروردین ماه شاهد حضوری شدن مدارس هستیم.

وی درخصوص دلیل بازگشایی مدارس توضیح داد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته آموزش ما به صورت مجازی و گاهی ترکیبی بوده اما ضرباتی به آموزش و پرورش و بخش تعلیم و تربیت وارد شد. به هر میزان که آموزش در فضای مجازی خوب باشد، نمی تواند اهداف آموزش حضوری را به همراه داشته باشد. بنابراین با آرام شدن شرایط بیماری کرونا، ستاد ملی کرونا و ریاست جمهوری دستور بازگشایی مدارس را اعلام کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: وزارت آموزش وپرورش مکلف به ارسال بخشنامه به ادارات آموزش وپرورش استان ها شد که طبق دستورالعمل ها شاهد آموزش حضوری باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده، افزود: مهمترین مسئله در آموزش وپرورش سلامت دانش آموزان است. طبق بند ۴ بخشنامه دانش آموزان با بیماری زمینه ای با گواهی پزشک و رضایت والدین می توانند در کلاس شرکت نکنند و آموزش خود را به صورت مجازی ادامه دهند.

علیفر با بیان اینکه در دستور العمل به رنگ بندی شهر ها از نظر وضعیت کرونا اشاره ای نشده بیان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است و کلاس ها با ظرفیت کامل برگزار می شوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین