رئیسی: هیچ کس نباید جرات کند با روابط ناسالم جان مردم را به خطر بیندازد/مسئله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی‌شود

رئیسی: هیچ کس نباید جرات کند با روابط ناسالم جان مردم را به خطر بیندازد/مسئله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی‌شود

رئیس جمهور گفت: باید به گونه ای عمل کرد که هیچ کس نباید جرات کند با روابط ناسالم جان مردم را به خطر بیندازد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه قبل از ترک آبادان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در جریان است

رئیس جمهور کشور گفت: پرونده متروپل در بخش حقوقی نیز به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند، رسیدگی و تلاش می‌شود تا هیچ صاحب حقی احساس نکند که حقش ضایع شده است.

وی افزود: بخش سوم پرونده متروپل مربوط به علت‌یابی قضیه است با این موضوع که به هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت این ساختمان ناپایدار رسیدگی جدی می‌شود تا جایی که هیچ کس جرأت نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیاندازد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید شاهد حوادث بعدی باشیم، تصریح کرد: هر ساختمانی در سراسر کشور چنین شرایطی دارد باید بررسی و گزارش شود و در صورت لزوم نیز ترمیم و یا تخلیه شود.

آیت الله رئیسی گفت: این مصوبه که همه ساختمان‌های مربوط به دستگاه‌های اداری، اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر می‌گیرد باید سریع دنبال شود و یک روز هم به تأخیر نیافتد.

وی یادآور شد: همه بهره برداران، صاحبان و مسئولانی که در این باره مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند تا جایی که ثابت شود ما در کشور چنین سازه‌هایی نداریم.

رئیس جمهور از مسئولان اجرایی و نظارتی مثل نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست بدون هیچ‌گونه اغماضی مسئولیتشان را انجام دهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خوزستان چه در زمان انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس دین خود را ادا کرده و خط مقدم بوده است، گفت: مسئله خوزستان را جز اولویت‌ها قرار داده‌ایم و کارگروهی هم پیش‌تر در این زمینه فعال شده و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مسائل خوزستان و آبادان فقط رسیدگی به پرونده متروپل نیست بلکه باید به صورت جدی به ظرفیت‌ها، اشتغال و بیکاری باید سامان داده شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: پیام سفرم به آبادان این است که مسئولان بدانند مسئله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی‌شود و تا وقتی که مشکلات حل نشود، این سفرها ادامه دارد.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین