استاندار خوزستان: مشکلات طرح مسکن مهر زیاد است

استاندار خوزستان: مشکلات طرح مسکن مهر زیاد است

استاندار خوزستان گفت: شهرهای جدید نماد توسعه استان هستند و نباید بگذاریم به عاقبت طرح مسکن مهر دچار شوند.
عبدالحسن مقتدایی در نشستی که امروز، ۱۶ خردادماه با موضوع مسکن مهر استان در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به حجم واحدهای مسکن مهر در استان، مشکلات این بخش نیز زیاد است.
وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسکن مهر نیاز داریم و همچنین علاوه بر این ۲۷۰۰ میلیارد تومان تعهد بابت پروژه های نیمه تمام استان وجود دارد که هنوز پرداخت نشده است.
مقتدایی تصریح کرد: برای توسعه شهرهای جدید و جذب متقاضی برای سکونت در این شهرها باید از سرمایه گذارانی استفاده کنیم که کارها را نیمه تمام رها نکنند. بنابراین باید سراغ کسانی برویم که نقدینگی خوبی داشته باشد و در آمد آن‌ها از استان باشد تا از پایداری روند کار اطمینان حاصل شود.
استاندار خوزستان عنوان کرد: باید هدفمان را در ساخت مسکن مهر مشخص کنیم و اینکه آیا این خانه‌ها جهت رفع محرومیت اقشار فقیر جامعه است یا بدون برنامه پیش می‌رود.
وی ادامه داد: اعتبارات و منابع مالی که در طرح مسکن مهر خرج شده، سرمایه های ملی است و بنابراین باید هدف ما در این طرح مشخص شود و در این راستا معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان باید با دقت پیگیر این طرح شوند.
مقتدایی اظهار کرد: در ساخت شهرهای جدید به دلیل نبود متقاضی می‌توانیم از ظرفیت و سرمایه انجمن های مهندسین کشاورزی، تعاونی‌های مدیران و اساتید دانشگاه استفاده کنیم که با آورده این انجمن‌ها تحولات توسعه‌ای قابل توجهی در شهرهای جدید اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن در شهر رامین سهم آورده هر متقاضی باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان باشد. اگر فرد متقاضی چنین مبلغی ندارد، وارد کار نشود زیرا نمی‌خواهیم کار با آورده کم آغاز شود و نیمه تمام بماند.
مقتدایی گفت: تعاونی‌های بخش‌های مختلف با کمک سازمان های خود وارد کار شوند. تعاونی مدیران، تعاونی نفت و انجمن های سازمان آب و برق می‌توانند نقش موثری در سرمایه گذاری ها در شهرهای جدید داشته باشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین