معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لزوم ایجاد انگیزه برای سکونت مردم در شهر جدید رامین

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لزوم ایجاد انگیزه برای سکونت مردم در شهر جدید رامین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای سکونت مردم در شهر رامین باید انگیزه‌ ایجاد کرد؛ به عبارتی باید امکانات زیرساختی و روبنایی شامل مدارس، محوطه‌سازی، پارک و مساجد ساخته شود تا برای سکونت در این شهر متقاضی پیدا شود.
محسن نریمان در نشستی که امروز، ۱۶ خردادماه با موضوع مسکن مهر استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما در طرح مسکن مهر هیچ وجهی از مردم دریافت نمی‌کنیم و وجهی که تاکنون گرفته شده، علی‌الحساب بوده است.
وی افزود: در ساخت شهرهای جدید در خوزستان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بلوکه شده است که باید برای آن راه چاره‌ای بیاندیشیم.
نریمان ادامه‌داد: به عنوان مثال در شهر رامین تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به جای متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و پرداختی کل متقاضیان فقط ۴۵ میلیارد تومان بوده است و اکثر این افراد وجوه کمتر از ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند که از نظر شورای مسکن کشور متقاضی با این مبلغ پرداختی باید حذف شود.
وی عنوان کرد: همچنین در شهر جدید شیرین شهر که در فاصله ۴۰ کیلومتری اهواز قرار دارد با احداث جاده جدید دسترسی این فاصله به ۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و انگیزه زندگی در این شهر به وجود می‌آید؛ ساخت راه‌های ارتباطی می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب متقاضی داشته باشد.
نریمان بیان کرد: ما در شهرهای جدید برای ایجاد امکاناتی همچون مدارس، مساجد و محوطه سازی می‌توانیم وارد عمل شویم؛ البته مشروط بر اینکه این ساخت و ساز ها در مالکیت دولت باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ساخت مسکن مهر نیز نمی‌توانیم از نظر اعتباری کمک کنیم و اعطای تسهیلات با نرخ ۴ درصد و واگذاری زمین‌های ۹۹ساله تنها کمک وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین