مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون: نفت نمکی مارون ۵ به سوی مارون ۳ رفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: پروژه انتقال نفت نمکی آسماری مجتمع شماره ۵ مارون با هدف جلوگیری از خوردگی خطوط لوله و برج‌های تقطیر به مجتمع مارون ۳ آغاز شد.
سید عبدا‌لله موسوی اظهار کرد: پروژه انتقال نفت نمکی آسماری مجتمع شماره ۵ مارون به مجموعه شماره ۳ مارون با هدف جلوگیری از خوردگی خطوط لوله و برج‌های تقطیر و از همه مهم‌تر عدم ساخت یک مجموعه نمک‌زدایی جدید در مجتمع مارون ۳ آغاز شد.
وی افزود: واحد نمک‌زدایی مارون ۵ جهت فرآورش و نمک‌زدایی نفت ترش بنگستان در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۴۰ هزار بشکه نفت نمکی آسماری به واحد نمک‌زدایی مارون ۵ جریان دارد.
موسوی اضافه کرد: در صورتی که نفت ترش بنگستان به این واحد انتقال یابد، دریافتی نمک‌زدایی ماررون ۵ به ۸۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: بهتر است جهت نمک‌زدایی نفت نمکی، نفت ترش از نفت شیرین مجزا باشد، چراکه نوع موادی که در فرایند نمک‌زدایی به هرکدام از این دو نوع نفت تزریق می‌شود، متفاوت است.
موسوی در ادامه گفت: در صورتی که این پروژه به بهره‌برداری برسد، واحد نمک‌زدایی مارون ۵ صرفا به نفت ترش بنگستان اختصاص داده می‌شود و دریافتی آن ۴۵ هزار بشکه خواهد بود که نسبت به ظرفیت ۵۵ هزار بشکه‌ای آن، میزان ایده آلی به شمار می‌آید. وی، لوله گذاری و اتصال آن به لوله‌های اصلی، نصب دو عدد پمپ تقویت کننده فشار قوی و نصب ۱۲ عدد شیر دروازه‌ای را از اهم بخش‌های پیاده سازی این پروژه بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد که با انجام این پروژه بخشی از مشکلات موجود در نمکزدایی و جداسازی گاز H2S در شرکت برطرف شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین