آیت‌الله سیدعلی شفیعی: آداب و رسوم غلط و اشتباه بین اقوام و طوایف را باید دور ریخت

آیت‌الله سیدعلی شفیعی: آداب و رسوم غلط و اشتباه بین اقوام و طوایف را باید دور ریخت

چهارمین همایش بزرگ سران عشایر و طوایف با حضور آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، لرکی، معاون سیاسی و انتخابات استاندار خوزستان، و مسؤولان شهرستان هندیجان در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس شهرستان هندیجان برگزار شد .
آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در چهارمین همایش بزرگ سران طوایف و عشایر شهرستان هندیجان اظهار داشت: ما اعیاد بزرگی در این ماه داشته‌ایم از تولد امام حسین (ع) گرفته تا نیمه شعبان که به‌ عنوان روز مستضعفین نامگذاری شده است. کلمه شعبان به ‌عنوان شعبه است که رحمت الهی در این ماه به ‌صورت شعبه بر ما نازل می‌شود. در همین راستا باید قدر مناجات‌های شعبانیه را بدانیم.
وی افزود: چهاردهم و پانزدهم خرداد از ویژگی‌های عصر انقلاب ما است و هر یک از این مناسبت‌ها ارزش بالایی دارد و ما باید برنامه‌های این ایام را به خوبی برگزار کنیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های ما وحدت اسلامی است که خداوند در همین رابطه در قران می‌فرماید چنگ بزنید به ریسمان الهی و متفرق نشوید. اسلام دل‌ها را به هم نزدیک کرده و به هم گره می‌زند.
شفیعی یادآور شد: اسلام عامل وحدت و یکی شدن است و ما اختلافی به عنوان شیعه و سنی نداریم.
وی تصریح کرد: اگر ما می‌گویم وحدت شیعه و سنی نه این که سنی باید شیعه بشود بلکه منظورمان وحدت در مقابل دشمن مشترک است و باید در مقابل آمریکا و انگلیس وحدت داشته باشیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز خواسته بزرگ دین اسلام وحدت و خواسته بزرگ دشمن ایجاد تفرقه است.
شفیعی گفت: باید آداب و رسوم غلط و اشتباه بین اقوام و طوایف را دور ریخت و زیر سایه ولایت و مقام معظم رهبری و اسلام در راستای وحدت گام‌های متعالی‌تری برداشت.
وی تاکید کرد: بعضی از آداب و رسوم ضرورتی برای انجام دادن ندارند و صرفا هزینه‌بر هستند.
همچنین حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آن هم با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر بزرگواران تایید و تصویب قطعنامه‌ای بود که در ۱۲ بند نوشته شده تا این که به وسیله اجرای بندهای این قطعنامه به بعضی از آداب و رسومات غلط پایان داده شود.
امام جمعه هندیجان افزود: عدم استفاده از سلاح گرم و تیراندازی در مراسم فاتحه و یا بدرقه یکی از بندهای این قطعنامه است.
وی در ادامه حذف غذا از مراسم فاتحه‌خوانی به ‌علت مشکلات اقتصادی برای بعضی از خانواده‌های بی‌بضاعت منطقه که البته این کار در بعضی از طوایف به ‌صورت داوطلبانه اجرا شده و عدم برگزاری مراسم عزاداری و فاتحه‌خوانی در روز عید سعید فطر را از دیگر بندهای قطعنامه عنوان کرد.
حجت الاسلام شمیل‌پور دیگر بند این قطعنامه را عدم استفاده از برنامه‌های ماهواره ذکر کرد و گفت: محلی را جهت تامین دستگاه‌های دیجیتال به هر صورت ممکن که مردم بخواهند مهیا کرده تا نسل جوان ما از خطرات برنامه‌های ماهواره نجات یابند

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین