کارگروه علمی سلامت در خوزستان تشکیل شد

کارگروه علمی سلامت در خوزستان تشکیل شد

کارگروه علمی سلامت به منظور ارتقای خدمات دارویی ارائه شده به شهروندان در استان خوزستان تشکیل شد. کارگروه علمی سلامت برای ارتقای خدمات دارویی به شهروندان خوزستان از سوی انجمن داروسازان اهواز با حضور داروسازان علاقمند، اساتید دانشگاه و کارشناسان داروساز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد.
دکتر حسین برزگر در حاشیه برگزاری این کارگروه اظهار کرد: این کارگروه برای نخستین بار در کشور در استان خوزستان تشکیل شد که هدف آن ارتقای خدمات دارویی به شهروندان خوزستانی است.
وی با بیان اینکه برای استفاده از تمام ظرفیت های علمی داروسازان در ارتقای خدمات دارویی به مردم استان این کارگروه به صورت منظم و مستمر هفته ای یک بار تشکیل جلسه می دهد، بیان کرد: برای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت، ارتقای سطح علمی داروسازان به نحوی که با جدیدترین فناوری روز دنیا آشنا شوند، امکان ارائه این معلومات به بیماران مراجعه کننده به داروخانه ها و افزایش اعتماد بیماران به داروخانه ها را از جمله اقدامات و فعالیت های درمانی این کارگروه بیان کرد.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: به همین منظور مقرر شد که نیاز سنجی با هدف بررسی نیازهای علمی داروسازان انجام گیرد و از طریق برگزاری دوره های بازآموزی یا دوره های آموزشی آزاد نسبت به رفع نواقص آن اقدام شود.
برزگر گفت: هم اکنون همکاران داروساز در بخش درمانی همگام و همراه سایر گروه های درمانی در زمینه تدوین دارونامه بیمارستانی و تمامی امور مربوط به تدارک و توزیع، تجویز و مصرف منطق دارو تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهند به نحوی که هیچ بیماری برای تامین دارو به خارج از بیمارستان مراجعه نکند.
وی در پایان افزود: این کارگروه آموزشی به ریاست دکتر امین تقیان و دبیری دکتر مسعود خاتمی نیا برای نخستین بار در کشور در استان خوزستان با حضور بیش از ۱۵ نفر از کارشناسان خبره داروساز در سالن جلسات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین