جزئیات روند اجرای پروژه‌های شهری اهواز

جزئیات روند اجرای پروژه‌های شهری اهواز

خبرنگاران از روند پیشرفت عملیات اجرایی دو پروژه شهری مسیر دسترسی به پل ششم و مجموعه پارک​های پارک شهروند بازدید کردند.

در بازدید خبرنگاران که امروز، چهارشنبه (۲۰ خردادماه) انجام شد، روند اجرای عملیات مسیر دسترسی غرب پل ششم تشریح شد.

این پروژه در سه فاز و به طول ۷٫۵ کیلومتر تعریف شده است که فاز نخست آن ۹۵ درصد و فاز دوم آن ۳۵ پیشرفت فیزیکی داشته است.

فاز نخست این مسیر به طول ۳ کیلومتر از پل ششم تا بلوار آریا در منطقه گلستان است که با توجه به پیشرفت آن، تا ۱۰ روز آینده به بهره​برداری خواهد رسید.

فاز دوم مسیر دسترسی به پال ششم نیز به طول ۲ کیلومتر است که از بلوار گلستان تا میدان نخلستان تعریف شده است. این بخش از پروژه نیز تا پایان سال خاتمه می​یابد. هدف از اجرای پروژه مسیر دسترسی غرب پل ششم، کاهش بار ترافیکی ناشی از تردد ماشین​های سنگین کارخانه فولاد است که از بلوار به این نقطه از مسیر منتقل می​شود.

برای اجرای عملیات احداث این مسیر در مجموع ۲ فاز ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. فاز سوم این پروژه نیز به دلیل وجود مجموع ورزشی سازمان آب و برق خوزستان به عنوان معارض، هنوز اجرایی نشده است.

همچنین امروز از روند اجرایی عملیات احداث دو پارک بانوان و ایران زمین در محل پارک شهروند، بازدید به عمل آمد.

پارک بانوان شرق اهواز دومین پارک بانوان است که در صورت شهر ساخته می​شود. پیش از نیز اولین پارک بانوان در منطقه ۴ اهواز به بهره​برداری رسیده بود.

عملیات ساخت دومین پارک بانوان با مساحت ۵٫۵ هکتار و اعتبار اولیه ۳ میلیارد تومان در حال اجراست. فاز نخست این پروژه شامل زمین چمن مصنوعی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، زمین بازی چند منظوره (والیبال، بسکتبال و هندبال)، زمین پینگ​پنگ، ست ورزشی و وسایل تندرستی، رینگ دوچرخه​سواری به طول یک کیلومتر دور تا دور پارک است.

همچنین ساخت پارک ایران زمین نیز با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان در این منطقه در دست اجرا است و فاز نخست آن که پیاده​سازی نقشه ایران در مقیاس یک به ۱۰ هزار است، به میزان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه به مرور زمان و در فاز​های مختلف تکمیل خوهد شد.

در این پروژه، مکان هر استان متناسب با هنر معماری آن منطقه در نقشه ایران مشخص و یک المان و نماد شاخص آن استان نیز در نقشه قرار می​گیرد. پارک ایران زمین در زمینی به مساحت ۵٫۵ کیلومتر در حال ساخت است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین