سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد؛ وضعیت پرونده شهید مرادخانی

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد؛ وضعیت پرونده شهید مرادخانی

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده شهید مرادخانی گفت: پرونده در اجرای احکام است اما خانواده وی حاضر به قصاص نیستند.

۲۲ آبان ۱۳۹۰ بود که خودروی حامل تعدادی از متهمان که از اندرزگاه کرج عازم دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بود در جریان یک تصادف ساختگی مورد حمله ۳ فرد مسلح قرار گرفت تا یکی از متهمان را فراری دهند.

علیرضا مرادخانی یکی از مأموران بدرقه زندانیان در این حادثه به دلیل اصابت گلوله به شهادت رسید اما به سرعت عاملان این جنایت توسط پلیس شناسایی شده و به جرم خود اعتراف کردند.

پس از بررسی پرونده در دادسرا در اردیبهشت سال ۹۱ جلسه محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد و با توجه به اعترافات صریح متهمان پرونده، قاضی پرونده فرد متهم و عامل شهادت علیرضا مرادخانی را که بیش از این ۴ سابقه کیفری داشت، به قصاص محکوم کرد. و این رای در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و در تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۹۱ برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای کرج ارسال شد.

پدر شهید مرادخانی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: هنوز حکم اجرا نشده . خانواده متهم هم یک‌ونیم میلیارد تومان به من پیشنهاد داده‌اند که از تصمیم خود برای اعدام منصرف شوم و رضایت بدهم اما قبول نکردم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در مورد این پرونده به خبرنگار مهر گفت: در این پرونده دیوان عالی کشور حکم را تایید کرده و به مرحله اجرای حکم رفته است اما اولیای دم معترض هستند و می گویند این محاربه بوده و حاضر به قصاص نیستند. دادستان کرج ۲ بار اولیای دم را دعوت کرده و ارشادات قانونی به عمل آمده و برای آنها جرم محاربه توضیح داده شده است و آماده اجرای قصاص است، اما همچنان اولیای دم بر اظهارات خود پافشاری می کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده آنتونوف هم گفت: هنوز پرونده وارد دادگاه نشده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین