تغییرات گسترده در وزارت کشور عراق

  تغییرات گسترده در وزارت کشور عراق

همزمان با تغییرات گسترده در وزارت کشور عراق و تغییر حدود ۳۵ افسر ارشد، یک نهاد غیر دولتی در عراق اعلام کرد که حدود ۴۶ هزار تن از نیروهای ارتش، گروه‌های داوطلب مردمی، عشایر و پیش مرگ‌ها طی یک سال درگیری‌ با داعش در عراق کشته شده‌اند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزارت کشور عراق ۳۵ تن از افسران ارشد خود را در راستای بهبود عملکرد این وزارتخانه و اجرای برنامه‌های دولت با هماهنگی حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق تغییر داد و نظامیان دیگری را به جای آن‌ها تعیین کرد.
وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف اول و آخر از تغییر این افراد، کارکرد و ارتقای سطح لیاقت و شایستگی افسران امنیتی و فعال سازی بخش‌های مختلف این وزارتخانه بود و ما از شهروندان می‌خواهیم تا به شایعات و تبلیغات منتشر شده در این باره که بر روحیه کارکنان نهادهای امنیتی تاثیر می‌گذارد گوش ندهند.
در همین حال محمد اللکاش، عضو پارلمان عراق اعلام کرد: تغییر برخی از فرماندهان امنیتی بدون شناخت انگیزه‌ها و دلایل کافی نیست؛ چرا که اگر برخی از این فرماندهان کوتاهی کرده‌اند پس جایگزینی آن‌ها صرفا یک تغییر نیست، بلکه مجازات محسوب می‌شود و این چیزی است که ما پیشتر در وزارت کشور یا دفاع شاهد آن نبوده‌ایم.
وی افزود: برخی فرماندهان هستند که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند اما هنوز در سمت خود هستند و برخی دیگر عامل کشتار عراقی‌ها هستند. اما از امتیازات برخوردارند.
حمله ناکام داعش به شهر “عامریه” فلوجه و منع آمد و شد در این شهر
همزمان با این تغییرات در وزارت کشور عراق، تروریست‌های داعش با لباس نظامی و در دست داشتن تفنگ و بستن کمربندهای منفجره به ساختمان شورای شهر عامریه در فلوجه حمله کردند.
فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار در این باره گفت: سه عامل انتحاری تلاش کردند تا خود را در داخل ساختمان شورای شهر عامریه فلوجه منفجر کنند اما نیروهای امنیتی یکی از آن‌ها را از پای درآورده و دو تن دیگر را محاصره کردند.
در همین راستا حضیر الراشد، عضو شورای شهر عامریه الفلوجه اعلام کرد که آمد و شد در این شهر ممنوع شده و اوضاع امنیتی تحت کنترل است.
کشته شدن ۴۶ هزار نیروی عراقی، داوطلب مردمی و پیشمرگ‌های کرد در جنگ با داعش ظرف یک سال
همچنین نهاد “حشد” که یک نهاد غیر دولتی در عراق و مسئول بررسی کشتارهای دسته جمعی است، اعلام کرد که طی یک سال درگیری‌ نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش در استان‌های شرق، شمال و غرب حدود ۴۶ هزار تن کشته شده‌اند.
به گزارش این نهاد غیر دولتی این تعداد قربانی شامل نیروهای امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی و پیش مرگ‌هاست.
در گزارش این نهاد آمده است: حدود ۴۰ هزار تن از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی از ژوئن گذشته تاکنون کشته شده‌اند. سه هزار تن نیز مفقود شده‌اند. ۳۰۰۰ تن از پیشمرگ‌ها و ۳۰۰۰ تن از عشایر سنی و نیروهای بیداری نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین