شهردار منطقه ۶ اهواز: شهرداری اهواز به منطقه ۶ نگاه ویژه ای دارد

شهردار منطقه 6 اهواز: شهرداری اهواز به منطقه 6 نگاه ویژه ای دارد

پرویز دغاغله پیش از ظهر امروز در بازدید از چندین پروژه شهرداری منطقه ۶ اهواز در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه آسفالت سازی کوچه ابوذر کوی علوی اظهار کرد: اکنون به دلیل بافت متراکم کوی علوی قادر نیستیم پروژه های عمرانی نظیر پارک و فرهنگسرا را دراین منطقه اجرایی کنیم چرا که کل کاربری ها ساخته شده است.

وی افزود: اکنون با کمک شهردار کلانشهر اهواز به دلیل خراب بودن تمامی آسفالت منطقه علوی بهسازی آسفات این منطقه را آغاز کرده ایم.

شهردار منطقه ۶ اهوازادامه داد: در این منطقه ۱۰۰هزار متر مربع روکش آسفالت داریم که اکثرخرابی روکش های این منطقه به دلیل مشکلات فاضلاب است .

وی گفت: جمعیت کوی علوی ۵۰ هزار نفر و جمعیت کل منطقه ۶ اهواز قریب بر ۳۵۰ هزار نفراست که جزو پرجمعیت ترین مناطق اهواز به شمار می آید.

دغاغله در بازدید از پروژه کوی سلیم آباد اهواز در خصوص این منطقه اظهار کرد: زیرسازی و جوی جدولی بخشی از معابر کوی سلیم آباد با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و زیرسازی در حد ۳۴ هزار متر مربع است و جوی جدولی بین ۶ تا ۸ هزار متر طول جدول است.

وی بیان کرد: عملیات این منطقه یک ماه است که آغاز شده که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته است که تا ۳ ماه آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۶ اهواز افزود: منطقه ۶ اهواز منطقه ای محروم است که درآمدزایی برای این منطقه دشوار است ولی شهرداری کلانشهر اهواز با نگاه خاص به این منطقه در راستای کمک های پروژه ای گام های موثری برداشته است.

دغاغله در خصوص پروژه فاز دوم پارک ثامن منطقه ۶ اهواز گفت: در منطقه عین ۲ و ورودی اهواز حمیدیه ۲ پروژه فعال داریم که پروژه فاز دوم پارک ثامن که ورودی اهواز- حمیدیه است ۶/۷ هکتار بوده که این پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درحال ساخت است.

شهردار منطقه ۶اهواز گفت: پروژه دوم نیزدرمیدان شهید هاشمی ورودی اهواز به حمیدیه است که ۱۸هزارمترمربع مساحت دارد و با اعتبار یک میلیارد تومانی در مرحله خاک ریزی است.

دغاغله بیان کرد:این پروژه پیشرفت۸۰درصدی داشته است که پارک ثامن تا چهارماه آینده ومیدان شهیدهاشمی تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص فاز اول کوی سادات منطقه۶ اهواز اظهار داشت: اعتبارفاز اول کوی سادات ۲میلیارد و۷۰۰میلیون تومان بوده که شامل۱۵۰۰ مترجوی جدولی و ۳۰هزار متر زیر سازی وآسفالت است که آسفالت فاز اول به اتمام رسیده است.

شهردار منطقه ۶اهواز افزود:اعتبارفازدوم پروژه مزکور ۳میلیارد۵۰۰ میلیون تومان است که این پروژه نیز ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دغاغله در خصوص پروژه زیرسازی وآسفالت کوی گلدشت منطقه۶اهوازادامه داد: اکنون در این منطقه ۳۰ هزار مترمربع زیرسازی با احتصاب۲هزار ۵۰۰مترجوی رو باز احداث شده است. این پروژه اواخر سال گذشته آغاز شده واکنون نیزدر حال تکمیل و برای آسفالت کردن آماده است و در نیمه اول تیرماه تکمیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ اهواز در خصوص فاز دوم کوی گلبهار عنوان کرد: فاز دوم کوی گلبهار با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زیرسازی و احداث جوی رو باز به مساحت ۳۰ هزارمتر مربع زیرسازی و ۲۵۰ متر طول جوی روباز است.

دغاغله بیان کرد: این پروژه تا به حال ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چون تاسیسات گازی ندارد از شرکت گاز خواسته شده که در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهد که اگر شرکت گاز همکاری کند تا سه ماه آینده ادامه آسفالت سازی آغاز خواهد شد.

وی همچنین در ادامه بازدید از پروژه های شهرداری منطقه ۶ اهواز در خصوص سرای محله ورودی کمربندی ملاشیه تصریح کرد: اقدامات احداث سرای محله با تجهیزات کارگاه و عملیات حفاری آغاز شده و در حال زیر سازی است.

دغاغله افزود: یک هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت سرای محله بوده و با اعتبار یک میلیارد و نیم با قرارداد یک ساله از یک ماه پیش آغاز شده است. همچنین امکانات فرهنگی همچون اتاق بازی کودکان، آرایشگاه زنانه، سالنهای ورزشی و کلاسهای آموزشی و سالن اجتماعات از جمله امکاناتی هستند که در برنامه سرای محله منطقه ۶اهواز خواهند بود.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین