شهردار آبادان خبر داد ؛ طلب ۷۲ میلیارد تومانی شهرداری آبادان از دستگاه‌های مختلف اجرایی

شهردار آبادان خبر داد ؛ طلب 72 میلیارد تومانی شهرداری آبادان از دستگاه‌های مختلف اجرایی

شهردار آبادان از طلب ۷۲ میلیارد تومانی این شهرداری از دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد.
محمودرضا شیرازی که برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفانامه خود را تقدیم شورای اسلامی شهر داده صبح امروز در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه در محل مهمانسرای شهرداری آبادان، با اشاره به بدهی ۲۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومانی فعلی شهرداری اظهار کرد: در صورت دریافت این مطالبات، شهرداری می‌تواند در انجام کارهایش چابک‌تر عمل کند ضمن آنکه تمام بدهی‌های پیمانکاران و سایر کسانی که مطالباتی از شهرداری دارند نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت اعمال شده اکنون بدهی آنچنانی به کارکنان شهرداری نداریم.

شهردار آبادان اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته چندین افتتاحیه با هزینه کرد بیش از ۱۰ میلیارد تومان داشتیم، هر چند که با افتتاح هر یک از این پروژه‌ها منتقدان ساکت و آرام ننشستند و آغاز به حاشیه‌سازی کردند اما به آنها می‌گویم که اگر بتوانند ماکت آن را نیز بسازند کافی‌ است، پیشتر آنچه که امروز هست وجود خارجی نداشت و این را مرهون تلاش همه جانبه کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف و البته همراهی و صبر و تحمل شهروندان هستیم.

شیرازی تصریح کرد: در زمان آغاز به کارم به عنوان شهردار آبادان شهری مخروبه را تحویل گرفتم که با وجود گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، شاخص توسعه شهری آن صفر بود، البته اکنون نیز مدعی عالی بودن تمام شرایط و امکانات نیستم اما نباید اقدامات انجام شده را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: اگر وحدت و همدلی بیشتری وجود داشت، اگر کسانی که در مقابل ما قرار گرفتند و سعی کردن تیشه به ریشه ما بزنند در کنار ما بودند به طور قطع کارهای بیشتری انجام می‌گرفت، ما در انجام کارهایمان از مردم روحیه می‌گرفتیم و لذا از بابت قدرشناسی مردم از آنها تشکر می‌کنم.

شهردار آبادان با عذرخواهی از شهروندان آبادانی بابت تمام کاستی‌ها گفت: ۳۰ سال عقب ماندگی را با چهار یا پنج سال که نمی‌شود جبران کرد، اما همه سعی‌مان را به‌کار گرفتیم تا با هر آنچه که در اختیار داریم به انجام امور محوله بپردازیم و البته هنوز هم کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد که امید می‌رود شهردار بعدی از عهده انجام آنها برآید.

شیرازی افزود: پل کابلی که منتقدان به شکل‌ها و عناوین مختلف و البته ادامه‌دار به انجام آن انتقاد کردند و کار را به سخره گرفتند، کاری ارزشمند و مشترک با کشور چین بود که توانست مشکل ترافیکی محدوده تانکی ابوالحسن را برطرف کند.

به گفته وی، بازرسان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز تحت تاثیر برخی افراد به عرصه ورود کردند و پس از بررسی‌های فراوان مهر تاییدی بر ساخت مناسب و صحیح و البته کارشناسی شده پل کابلی زدند.

شیرازی خاطرنشان کرد: در خصوص جاده ساحلی نیز در سال‌های گذشته اقدامی در خصوص تملک منازل واقع در طرح به دلیل نبود توان کافی انجام نشد، اما بالاخره ما توانستیم به دلیل عدم وابستگی، توصیه پذیری، اتلاف وقت و داشتن برنامه‌ریزی، ضمن تملک اراضی، ضمن بازگشایی چهار کیلومتر از جاده، گره ترافیکی سنگین آن ناحیه را نیز برداریم.

*ساخت شرکت نمایشگاهی خودرو در حوالی میدان فرودگاه

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت یک شرکت نمایشگاهی ویژه خودروها در اطراف میدان فرودگاه خبر داد.

شیرازی با بیان اینکه ساماندهی صنوف مزاحم یکی از برنامه‌های راهبردی شهرداری بوده و در دستور کار قرار دارد، گفت: ساماندهی صنوف به ویژه نمایشگاه‌های اتومبیل که در اطراف پل کابلی و خیابان اروسیه و سایر نقاط به شکل گسترده‌ای دیده می‌شوند و مشکلات ترافیکی و حرکتی را حتی برای عبور عابران را ایجاد کرده به شکل جدی دنبال شده است.

وی افزود: از سال گذشته مشاور کارهای مطالعاتی بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده و برای آن سه نقطه یکی در اطراف میدان فرودگاه، دیگری در ورودی جاده آبادان به اهواز و در نهایت جنب کوی فرهنگیان در نظر گرفته شد.

شهردار آبادان بیان کرد: در زمان حاضر موافقت اصولی ساخت این شرکت نمایشگاهی در اطراف میدان فرودگاه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند گرفته شده و قرار است تا یک شرکت نمایشگاهی همانند آنچه که در اهواز هست در این محل احداث شود.

شیرازی تصریح کرد: ساخت نمایشگاه خودرو در ابتدای جاده آبادان، اهواز به وسعت ۹۰ هکتار (مربوط به راه و شهرسازی) که پیشتر نیز از سوی مسئولان مختلف پیگیری شد به دلیل واقع شدن این بخش در محدود منطقه آزاد اروند و نامشخص بودن مالکیت آن، بلاتکلیف مانده است.

وی یادآور شد: با توجه به موافقت مسئولان منطقه آزاد اروند و دریافت موافقت اصولی ساخت این شرکت نمایشگاهی امید می‌رود تا سال آینده شاهد ساخت و بهره‌برداری از آن در اطراف میدان فرودگاه باشیم.

*ساماندهی بازار ایستگاه هفت به جای تخریب

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم برای ساماندهی بازار ایستگاه هفت به جای تخریب آن خبر داد.

شیرازی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که می بایست در جهت رفع مشکلات آن اقدام می‌شد همین بازار ایستگاه هفت بود، گفت: گاهی در روند اجرای کارها مواردی پیش می‌آید که لزوم رسیدگی به آنها باید به شکل جدی دنبال شود، در این زمینه نیز ساخت بلوار ساحلی با توجه به مسائل پیرامونی آن به عنوان اولویت اصلی و نخست در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم جاده بلوار ساحلی به طول چهار کیلومتر و صرف اعتباری معادل ۹ میلیارد تومان (۴ میلیارد تومان آن بابت تملک اراضی در مسیر) را اجرا کنیم.

شیرازی ادامه داد: برای تملک بازار ایستگاه، ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این اقدام کاری پیچیده است که نیاز به انرژی متمرکز برای انجام دارد، البته بخش پشتی بازار تملک و تبدیل به پارک شد.

وی تصریح کرد: در طرح تفضیلی جدید، مشاور پیشنهاد حفظ بازار را ارائه کرده و گفته که با اصلاح هندسی میادین ۷ و ۸ و ساماندهی و رواق سازی آنها، دیگر گره ترافیکی در آنجا احساس نمی‌شود، ادغام دو میدان می تواند مشکل را رفع کند.

*احداث ۱۷ زمین چمن مصنوعی در نقاط کم‌برخوردار

شهردار آبادان از احداث ۱۷ زمین چمن مصنوعی در نقاط محروم و کم برخوردار شهری خبر داد.

شیرازی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل مرتبط با جوانان گفت: افسردگی بخش عظیمی از جوانان و افزایش روند مهاجرت آنان از شهر ما را بر آن داشت تا در نشستی با کارشناسان اداره بهزیستی آبادان دلائل این مسئله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، نبود اماکن تفریحی ورزشی و تفریحی مناسب به عنوان دلیل اصلی مورد تایید همگان بود.

وی افزود: بر این اساس ساخت زمین‌های چمن مصنوعی به ویژه در نقاط کم‌برخوردار در دستور کار شهرداری قرار گرفت، بر همین اساس و با همکاری شورای شهر چهار لیگ فوتبال محلات را نیز برگزار کردیم که با اقبال عمومی مواجه شد.

شیرازی گفت: با راه اندازی مجموعه چند منظوره شهدای شهرداری نیز بانوان آبادانی فرصت یافتن تا از این مکان برای پرداختن به رشته‌های ورزشی مورد علاقه خود استفاده کنند، در زمان حاضر ۸۰۰ نفر از بانوان آبادانی در ۱۴ رشته ورزشی در این مجموعه فعالیت دارند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از احداث بازار هنر در خیابان دبستان، پارک بانوان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فرهنگسرای صلح با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی واقع در لین ۱۰ احمدآباد، و فاز دوم پارکینگ طبقاتی، ساختمان شورای اسلامی، نماز خانه و سالن جلسات شهرداری به عنوان برخی پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نام برد.

وی در پایان با اشاره به تخصیص و هزینه عوارض آلایندگی در این شهر عنوان کرد: شرکت نفت در مجموع ۳۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به این شهر اختصاص داد که علاوه بر هزینه همه این اعتبار برای عمران و آبادی و ارتقای فضای سبز، ۲ میلیارد تومان نیز از اعتبارات جاری شهرداری به همین منظور اختصاص یافت.

شهردار آبادان چند روز پیش برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس استعفانامه خود را به شورای اسلامی شهر ارائه داد اما هنوز در خصوص موافقت و یا رد آن تصمیم‌گیری نشده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین