مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد؛ لزوم نیازسنجی مهارتی و آموزش صحیح در تحقق اهداف توسعه مهارتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد؛ لزوم نیازسنجی مهارتی و آموزش صحیح در تحقق اهداف توسعه مهارتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر لزوم نیازسنجی مهارتی و آموزش صحیح در تحقق اهداف اسناد توسعه مهارتی در این استان تاکید کرد.

رحمن قلاوند بر لزوم نیاز سنجی مهارتی و آموزش صحیح در تحقق اهداف اسناد توسعه مهارتی در این استان تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این مهم نیاز به در اختیار داشتن مربیان ورزیده بای ارائه آموزش‌های مهارتی داریم ضمن آنکه باید فضای مورد نیاز و تجهیزات کارگاهی کافی برای اجرای آموزش‌های منطبق با بازار کار نیز فراهم باشد.

وی با اشاره به دغدغه این اداره کل در جهت آماده سازی جامعه برای کسب مهارت در راستای زندگی بهتر، اظهار کرد: آموزش افراد جامعه می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات پیرامونی آنان، راه منطقی و مناسبی برای کسب درآمد نیز باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با تاکید بر شناسایی نیازهای آموزشی در سطح جامعه از توانمندسازی و بهسازی نیروی کار انسانی و نیازسنجی آموزشی به عنوان مهم‌ترین الزامات در مسیر توسعه نام برد و گفت: برای این منظور نیاز به برنامه‌ریزی مدون و مناسبی برای پاسخگویی به این نیازها داریم.

قلاوند با اشاره به اینکه دوره‌های مختلف آموزشی بر اساس استانداردها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، تصریح کرد: این استاندارد سازی‌ها باید متناسب با نیازهای جامعه تغییر و به روز شوند، سازمانی که مدعی آموزش افراد است باید از لحاظ کادر آموزشی و برنامه ریزی برای آموزش افراد نیز، سازمانی روز آمد باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم قرار دادن مربیان، مدرسان و برنامه ریزان آموزشی در معرض نوعی آموزش در نحوه قبولی افراد ورودی جدید به این نظام آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: مربیان، مدرسان و برنامه ریزان آموزشی باید از توانمندی کافی برای آموزش مخاطبان خود برخوردار باشند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: صرف شرکت در یک دوره آموزشی فرد را به جایگاه تصدیگری شغلی نمی‌رساند، افراد برای کسب یک شغل باید زنجیره‌ای از دوره‌های آموزشی را با هدف پاسخگویی به جامعه در یک ردیف شغلی، پشت سر گذارند.

قلاوند با بیان اینکه تامین شغل برای افراد جویای کار در بیشتر کشورها یکی از مباحث مهم در حوزه توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: با تامین مشاغل، ضمن هدایت نیازها به سمت تولید کالا و خدمات، رشد اقتصادی نیز حاصل می‌شود.

وی ضمن تاکید بر برقراری ارتباط با مراکز کاریابی افزود: با انجام این کار نیروهای کار آموزش دیده مهارتی به بازار کار معرفی می‌شوند.

* ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آزمون سنجش مهارت خوزستان شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در ادامه گفت: در دومین مرحله آزمون هماهنگ سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای پایان دوره کارآموزان این اداره کل در سال جاری ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کردند.

قلاوند با اشاره به برگزاری این آزمون در دو بخش دولتی و خصوصی و متقاضیان بخش‌های صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش، غله و غیره در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، افزود: شرکت کنندگان در بیش از ۲۳۰ حرفه آزمون دادند.

وی ادامه داد: از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون امسال، ۱۰ هزار و ۱۱۸ نفر در آزمون هماهنگ، یک‌هزار و ۵۹۱ نفر در آزمون صنعت ساختمان و ۲۹۸ نفر در بخش تفاهمنامه شرکت کردند.

قلاوند در پایان بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین